بازگشت معترضان به خیابان‌ها/۳۰ هفته ناآرامی در سرزمین‌های اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی در حالی هفته گذشته بخشی از لایحه تغییرات قضائی را به تصویب رساند که باوجود گذشت ۳۰ هفته، آتش ناآرامی‌ها همچنان در سرزمین‌های اشغالی شعله می‌کشد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» از بازگشت معترضان به خیابان های تل‌آویو و قدس در سی‌امین هفته اعتراضات در سرزمین های اشغالی خبر داد.

براساس این گزارش، تظاهرات اعتراضی اسرائیلی‌ها امروز در ساعت ۲۰ به وقت محلی در خیابان کاپلان در تل آویو و همچنین اطراف محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر در قدس و سراسر سرزمین های اشغالی برگزار می شود.

به دنبال تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مانند چند ماه گذشته، صحنه تظاهرات علیه آن بوده است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون مانع از آن خواهد شد که دیوان عالی این رژیم بتواند برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، اقدامی انجام دهد.

تصویب این قانون نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    جالبه مردم ایران بیرون ریختن شدن اغتشاشگر اونجا ریختن بیرون شدن معترض
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    اونها دشمنی مثل آمریکا و یه سری کشورهای اروپایی ندارن که سلاح بدن و کشتار راه بندازن راحت میان اعتراض میکنن و میرن فوقش چند نفر کتک میخورن و دستگیر میشن اما اینجا چی...
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    سیدحسن نصرالله بزرگوارومردشهادت طلب بایدباجهادگران حزب الله واردعمل شوندالان موقع عملی پیکاراست شعارنه شعارنه عملاجهادکه نیازاول کمک به فلسطین است سیدبزرگوارسیدجان کماکان منتظرکمک به فلسطین وجهادفی سبیل الله شماهستیم درودخداوندبرشماومجموعه جهادگرانت
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خانه عنکبوت همین لانه اسرائیلی هاست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس