کد خبر 1512704
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۳۷۶۷ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران، امروز در اولین روز کاری هفته با روند نوسانی و در نهایت کاهشی همراه شد، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۳۷۶۷ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۷۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۲۲ واحد به رقم ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از ۷ میلیون و ۶۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۸.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۴۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۱۵۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۹ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن بدون تغییر ماندند. شاخص آزاد شناور ۱۷ صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس هم به اندازه ۱۷ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس ۲۱ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، ملی مس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای کشتیرانی، مخابرات ایران، شستا و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند.

کاهش ۳۷۶۷ واحدی شاخص بورس +نقشه

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۷۸ درصد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شامل شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی است، به بیش از ۴۷۵ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۳.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۶۹۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای صبا تامین و گلدایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، مالی سپهر صادرات، بانک دی و انتخاب الکترونیک بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

همه شاخص‌های فرابورس هم امروز قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس ۳ دهم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۵ صدم درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۷۷ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۸ صدم درصد کاهش یافت.

کاهش ۳۷۶۷ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    بورس محل عقده گشایی شرکت های دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها شده است و مشخصا با تصمیمات هیئت دولت با اهرم مردم مقابله می کند . شفافیت و نظارت بر شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی غول جدید زندگی اقتصادی در جمهوری اسلامی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس