دردسر پرونده اسناد محرمانه بلای جان ترامپ/ اتهامات را رد می‌کنم!

در کیفرخواست به روز شده هیئت منصفه پرونده دونالد ترامپ، اتهامات جدیدی علیه ترامپ درباره پنهان سازی اسناد محرمانه با معاونت دستیارانش مطرح شده است.

به گزارش مشرق، بازپرس ویژه پرونده ترامپ از صدور دعاوی جدیدی علیه دونالد ترامپ و همکارانش درباره پنهان سازی اسناد محرمانه در اقامتگاه مجلل خود در منطقه پالم بیچ ایالت فلوریدا خبر داد.

وبگاه خبری «العربی» بامداد جمعه گزارش داد که «جک اسمیت» بازپرس ویژه پرونده ترامپ پنجشنبه به وقت محلی با اشاره به یک مصاحبه رئیس جمهوری سابق آمریکا که از «طرح حمله» به یک کشور دیگر سخن گفته بود، وی را به امتناع از بازگرداندن اسناد طبقه‌بندی وی همچنین «کارلوس د اولیویرا» از کارکنان عمارت مارالاگوی ترامپ را به تلاش برای پنهان کردن اسناد حساس دولتی از مقام‌ها متهم کرد.

بازپرس ویژه پرونده ترامپ در تشریح دعاوی خود علیه رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت در کیفرخواست اتهامی علیه ترامپ آمده است که وی پیشتر درباره نگاهداری اسناد محرمانه گفته بود اسناد مربوطه کاملاً محرمانه بوده و هیچکس دیگری اختیار بررسی آن را نداشت.

جک اسمیت در کیفرخواست خود همچنین «کارلوس د اولیویرا» از کارکنان عمارت مارالاگوی ترامپ و «والت ناوتاو» مشاور وی را به تلاش برای پنهان کردن اسناد حساس دولتی از مقام‌ها متهم کرد.

ترامپ متهم شده است که در راستای کارشکنی در مسیر فعالیت دادستان‌ها به کارمند خود گفته بود که تصاویر دوربین‌های مارالاگو را حذف کند.

در متن کیفرخواست او آمده است که اسناد، حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه‌های هسته‌ای آمریکا، آسیب‌پذیری احتمالی این کشور و متحدانش در برابر حمله و برنامه‌هایی برای واکنش در این رابطه است که افشای آنها می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.
ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از اتهامات جدید علیه وی اعلام کرد: این اقدام چیزی نیست جز ادامه تلاش‌های مذبوحانه و ناکام خانواده بایدن و وزارت دادگستری.

گفتنی است ترامپ که پیشتر با ۳۷ فقره اتهام روبرو شده بود ماه گذشته در دادگاهی در میامی اتهامات درباره کارشکنی در اجرای عدالت و نگهداری اسناد محرمانه دولتی را رد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است برای محکومیت او در دادگاه جنایی برنامه‌ریزی شده است و هفته گذشته اعلام کرد که نامه‌ای با این مضمون دریافت کرده که وی هدف تحقیقات هیئت تحقیقاتی درباره حمله به کنگره آمریکا در جریان انتخابات ۲۰۲۰ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس