کد خبر 1510577
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
دادگاه ترامپ

بر اساس برنامه تعیین شده از سوی یک قاضی فدرال، محاکمه دونالد ترامپ در ماه می ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، یک قاضی فدرال آمریکابه تازگی دستور داد که محاکمه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سایق آمریکا در پرونده اسناد محرمانه در ماه می ۲۰۲۴ آغاز شود.

این پرونده از سوی «جک اسمیت»، بازپرس ویژه دادگاه آمریکا علیه رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «آیلین کانن»، قاضی منطقه‌ای آمریکا، می‎گوید که این محاکمه ممکن است در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شود.

جلسه مقدماتی این پرونده در ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

اگر این جدول زمانی درست باشد، محاکمه در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ برای کاخ سفید و در بحبوحه چندین انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان برگزار خواهد شد.

به گفته برخی کارشناسان، این یک توبیخ برای «ترامپ» و تیم حقوقی او است که می‌خواستند محاکمه را به بعد از برگزاری انتخابات عمومی در نوامبر ۲۰۲۴ به تعویق بیندازند.

با این حال، دستور «کانن» به این معناست که پرونده با سرعت بسیار کمتری نسبت به آنچه تیم «اسمیت» پیشنهاد کرده بود، باز خواهد بود.

انتخابات مقدماتی ایالتی تا اواسط ماه می‌ به پایان می‌رسد، اگر چه نبراسکا، مریلند و ویرجینیای غربی قرار است انتخابات اولیه خود را در ۱۴ می‌ برگزار کنند.

یکی از مشاوران «ترامپ» گفته است با توجه به اینکه تاریخ محاکمه در حال حاضر برای اواسط فصل مقدماتی تعیین شده است، آن‌ها پیش بینی می‌کنند که بتوانند محاکمه را پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به تعویق بیندازند.

«ترامپ» و «والت نائوتا»، دستیارش در ماه ژوئن با کیفرخواستی متهم شدند که می‎گوید رئیس‌ جمهور سابق آمریکا به‌طور غیرقانونی اطلاعات دفاع ملی را حفظ کرده و هر ۲ متهم را به دست داشتن در رفتار بازدارنده متهم می‌کند.

هر دوی این افراد ادعای بی‌گناهی کرده‌اند.

اتهامات علیه ترامپ چیست؟

به گزارش «ان‌پی‌آر»، «ترامپ» با ۳۷ اتهام از جمله بیش از ۳۰ مورد نقض قانون جاسوسی، به دلیل ادعاهایی که او ده‌ها سند محرمانه را در استراحتگاه خود در فلوریدا نگهداری کرده و از بازگرداندن آن‌ها به اف‌بی‌آی و آرشیو ملی آمریکا خودداری کرده، مواجه است.

در کیفرخواست گفته شده است که «ترامپ» هنگام خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ شخصاً در بسته بندی اسناد محرمانه دست داشته است و سپس به داشتن این مطالب محرمانه لاف زده و وکیل خود را تحت فشار قرار داده تا اف‌بی‌آی را درباره آنچه در تفرجگاه خود در فلوریدا ذخیره کرده بود، گمراه کند.

از قوانین رویه‌های اطلاعات محرمانه آمریکا چه می‌دانیم؟

کارشناسان حقوقی، می‎گویند که محاکمه «ترامپ» بر سر این پرونده در چارچوب قوانین رویه‌های اطلاعات محرمانه یا انجام خواهد شد.

قوانین رویه‌های اطلاعات محرمانه قانون پیچیده‌ای است که مشکلاتی را برای برنامه‌های دولت برای محاکمه سریع ایجاد می‌کند.

CIPA در سال ۱۹۸۰ برای کنترل افشای اطلاعات محرمانه در تعقیب کیفری اشخاص و برای جلوگیری از چیزی به نام «گری میل» یا باج خاکستری به تصویب کنگره رسید.

بر اساس تعاریف، «گری میل» تهدید به افشای اسرار دولتی به منظور دستکاری مراحل قانونی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 0
    کی به درک واصل ات کنن مخصوصا الان که آمریکا شر تو شر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس