استقبال امیرعبداللهیان از همتای ارمنستانی در تهران +فیلم

وزیر امور خارجه ارمنستان امروز در تهران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان ظهر امروز (دوشنبه) دوم مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

این دومین سفر میرزویان به تهران در دولت سیزدهم است. «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه دو کشور هشتم اسفند ۱۴۰۱ و در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.وزیر امور خارجه در دیدار همتای ارمنستانی با بیان اینکه روابط خوب بین ایران و ارمنستان به ضرر هیچ کشوری نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه است.

امیرعبداللهیان اواخر مهر سال گذشته نیز سفری به ایروان داشت و با همتای خود و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این سفر سرکنسولگری ایران در قاپان ۲۹ مهر ۱۴۰۱ با حضور وزرای خارجه دو کشور رسما افتتاح شد.

دوم فروردین سالجاری نیز علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر به ایروان برای شرکت در نشست رایزنی‌های سیاسی بین ایران و ارمنستان با وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان با بیان اینکه روابط ایران و ارمنستان علیه هیچ طرفی در منطقه نیست، گفت: ایران پای ثابت صلح و ثبات در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    4 41
    یاشاسین آذربایجان...
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    37 3
    ارمنستان را حمایت کنید چون همیشه دوست ایران بوده .. اگرچه به زور از مام وطن جدا شده اما هرگز فرزند ناخلفی نبوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس