وزیر کشاورزی: میزان خرید گندم از 7 میلیون تن عبور کرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود دو میلیون هکتار کشت آبی و نزدیک به ۴ میلیون هکتار کشت دیم زارِ گندم داشتیم که میزان خرید گندم از ۷ میلیون تن نیز عبور کرد.

به گزارش مشرق، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز دوشنبه (۲ مرداد) با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد «بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاه‌های متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور»، گفت: در مورد گندم در سال زراعی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲، حدود دو میلیون هکتار کشت آبی و نزدیک به ۴ میلیون هکتار کشت دیم زار داشتیم. باتوجه به شرایط آبی کشور میزان خرید گندم از ۷ میلیون تن عبور کرد که با توجه به آمار سال گذشته سی درصد افزایش خرید گندم را داشتیم و نسبت به سال ۱۴۰۰، ۸۲ درصد افزایش تولید گندم را داشتیم. پیش بینی این است که تا پایان فصل برداشت و زمان خرید از ۸ میلیون تن عبور کنیم.

وی افزود: امسال نسبت به سنوات گذشته گندم کمتری وارد خواهیم کرد سعی بر این است در مورد گندم باتوجه به محدودیت منابع پایه به سمت افزایش عملکرد در واحد سطح حرکت کنیم.

نیکبخت تصریح کرد: برنامه بر این است با کشاورزی دانش بنیان، افزایش بهره وری و هوشمند سازی افزایش عملکرد را در تولید گندم داشته باشیم که مسئولیت این کار را به سازمان تاد دادیم.

وزیر کشاورزی گفت: تا امروز برای خرید سال جاری نزدیک به ۱۱۲ همت ارزش ریالی خرید گندم بوده است که ۶۶ همت آن پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را امسال داشتیم. در روزهای آینده بخش عمده ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت می کنیم، برای سال آینده نهاده های کود و بذر را تأمین کردیم و هیچ مشکلی برای تامین نهاده ها وجود نخواهد داشت و این اطمینان را به مردم می دهیم که تامین نهاده‌ها صورت خواهد گرفت.

نیکبخت تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ سطح زیر کشت برنج ۶۶۲ هزار هکتار بود که پیش بینی این است در سال زارعی جاری به دو میلیون و سیصد هزارتن خواهد رسید و تاکید بر این است که در رابطه با حمایت از تولید کننده داخلی سیاست های حمایتی و تجاری را به گونه ای تنظیم کنیم که در جهت حمایت از تولید کننده داخلی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    یعنی تقریبا" به هر نفر در سال 100 کیلو گندم میرسه. تخم مرغ و گوشت و میوه به کنار. ولی بازم سگای مریم قاتل میان میگن: مردم ایران گرسنه ن! هههه.پس اینهمه چاق و شیکم گنده تو خیابون چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس