واکنش گمرک به معطلی 17 ماهه ترخیص گوشت‌های منجمد وارداتی + سند

گمرک ایران در مورد معطلی ۱۷ ماهه یک محموله ۱۱۵ تنی گوشت منجمد وارداتی در بندرعباس اعلام کرد: مشکل اصلی این محموله معطلی ۱۱ ماهه صاحب کالا در دریافت قبض انبار و عدم صدور مجوز دامپزشکی در چند ماه گذشته بود.

به گزارش مشرق، اخیرا خبری در فضای مجازی دست به دست شد که در آن اعلام شده بود یک محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد وارداتی به مدت یک سال در گمرک معطل مانده و اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

خبرنگار ما در تماس با گمرک خواستار پاسخ شفاف در این زمینه شد و امروز گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد معطلی حدودا ۱۷ ماهه یک محموله ۱۱۵ تنی گوشت منجمد وارداتی در بندرعباس شفاف سازی و اعلام کرد: مشکل اصلی این محموله معطلی ۱۱ ماهه صاحب کالا در دریافت قبض انبار و عدم صدور مجوز دامپزشکی در چند ماه گذشته بود.

گمرک ایران در واکنش به این موضوع توضیح داد: محموله‌های گوشت منجمد وارداتی که به طور مشترک متعلق به دو شرکت بود، در ۳ اظهارنامه به گمرک اظهار شده است که یکی از این اظهارنامه‌ها در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ و دیگری در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲۹ به گمرک اظهار و به ترتیب در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۱۶ و ۱۴۰۱/۹/۱۵ مجوز ترخیص این محموله ها از سوی سازمان دامپزشکی صادر و پس از صدور مجوز ترخیص از سوی این سازمان ، در همان تاریخ های یاد شده و در کمترین زمان ممکن ، تشریفات گمرکی این محموله‌ها انجام و تحویل صاحب کالا شد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد محموله سوم گوشت‌های منجمد وارداتی که به مقدار ۱۱۵ تن بود ، تصریح کرد : محموله سوم پس از معطلی ۱۱ ماهه از زمان تخلیه تا صدور قبض انبار نهایتا در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ به گمرک اظهار و پس از ۲۰ روز معطلی جهت دریافت اجازه ترخیص از دامپزشکی نهایتا در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ از سوی سازمان دامپزشکی کشور نمونه برداری شد، اما بدلیل اینکه برچسب‌های الصاق شده بر روی این گوشت های وارداتی مغایر با عنوان شرکت وارد کننده بود، از سوی دامپزشکی اجازه ترخیص داده نشد و مجوز ترخیص از گمرک از سوی دامپزشکی برای این محموله صادر نشد تا اینکه نهایتا در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ پس از ورود دادستانی به این موضوع ، سازمان دامپزشکی اجازه ورود این محموله را تایید نمود و اجازه ترخیص داده شد.

واکنش گمرک به معطلی ۱۷ ماهه ترخیص گوشت‌های منجمد + سند

این گزارش حاکی است ، با توجه به مصوبه ۵۴ ام هیات مقررات زدایی ، سازمان مجوز دهنده (دامپزشکی) جهت انجام تشریفات گمرکی این محموله‌ها موظف بوده، ظرف یک هفته مجوز ترخیص این محموله ها را صادر نماید.

همانطور که صاحبان کالا و فعالان اقتصادی از نزدیک در جریان اقدامات تسهیل گرایانه گمرک با صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید با هدف تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی در ماه های اخیر هستند ، گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتشار و نقل هر گونه مطلب خلاف واقع، علاوه بر شفاف سازی موضوع با ارائه مستندات لازم، حق خود را برای پیگیری و اقدام قانونی از طریق مراجع ذیصلاح محفوظ می‌دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خ IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    13 0
    گوشت رو باید ۱روزه ترخیص کنید نه ۱۷ماهه..
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 0
      در اینجا گمرک به طور کامل مقصر نیست چون یکسری مراحل قانونی باید رعایت بشه ولی قانونگذاران باید قوانین رو به شکلی وضع کنن که چنین کالاهایی که افساد پذیر و با خورد و خوراک مردم مرتبطند در کمترین زمان ممکن ترخیص بشه و حتی اگر اهمال صاحب کالا در عدم ترخیص روشن شد تا مثلا افزایش قیمت و سود بیشتری از عدم ترخیص می بره به شکل یک جانبه دولت خودش اقدام به ترخیص بار کنه
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      دوره روحانی که ۷ سال گوشت توی گمرک گیر بود ناراحت ۱۷ ماهی
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    یعنی از عجایب هفتگانه است کمرک این مملکت ۱۷ ماه یه گوشت مونده الان کارگزاران زندیه رو میاوردن میذاشتن اونجا با اینکه ۵۰۰ سال قبل بودند سه روزه ترخیص میکردند
  • هموطن IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    6 0
    سلام علیکم ، حالا این گوشت های منجمد مانده گمرکی در سطح بازار و رستوران ها توزیع خواهند شد . فقط مردم در این وسط ؛ متضرر می شوند .
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    مدیریت مبادی حساس انصافا فاجعه آمیز شده . آخه این چه وضعه شه
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    خاک بر سر همه مسببین
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    10 0
    ردیابی هوشمند چنین کالاهایی بسیار راحت هست. سو مدیریت در کشور بیداد میکند. بایستی دولت دست بکار شود مدیران ضد سیستم را هر چه زودتر با هر هزینه آی از سیستم بیرون بیندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس