گمرک نمایه کانتینر

معاون فنی گمرک ایران از ترخیص حدود ۳۰میلیون تن کالای اساسی به ارزش ۱۹میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، نخستین گزارش در مورد عملکرد قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی و جلوگیری از ماندگاری کالا که چندی پیش به دستور رئیس کل گمرک ایران تشکیل شد انتشار یافت. طبق گزارش معاون فنی گمرک، قرار گاه مذکور رکورد جدیدی در ترخیص کالاهای اساسی به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

۱۵۰ کانتینر جنس بی‌صاحب در گمرک

فرود عسگری، معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان این مطلب  گفت: پرو تاکید رئیس کل گمرک ایران مبنی بر سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای اساسی، جلسات قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی با حضور و مسئولیت اینجانب، معاون حقوقی و نظارت و مدیر کل واردات گمرک ایران و دعوت از مدیران گمرکات ترخیص کننده کالاهای اساسی به طور مستمر تشکیل شده است.

وی در خصوص نتایج این جلسات افزود: ارایه آمار و اطلاعات مربوط به تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و تبیین مشکلات و مسائل موجود، طی مصوبات درون و برون سازمانی، بخشی از موانع ترخیص بر طرف شده است.

عسگری با اشاره به ترخیص ۹۰ درصد از هر محموله کالا های اساسی از گمرک اظهار داشت: برای تعیین تکلیف ۱۰ درصد باقی مانده کالاهای اساسی که منتطر دریافت کد رهگیری هستند، مراتب طی نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده است تا نسبت به صدور کد رهگیری از بانک های عامل اقدام لازم صورت گیرد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در قرارگاه تسهیل درباره آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته، بحث مربوط به کامیون ها به خصوص در گمرکات چابهار و امیرآباد بود که مراتب به وزیر مربوط به منظور رفع این مشکل اعلام شده است.

عسگری اظهار داشت: از دیگر مسائل مطرح شده در قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی، بحث بازنگری ارزش کالاها و همچنین افزایش تعداد اظهارنامه در مسیر سبز بود که این موارد به دفتر ارزش ارائه شد.  همچنین موضوع  انتخاب مسیر  کالاها در جلسات مطرح شد که بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه ها در مسیر سبز قرار گرفته است.

وی گفت:برای سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای اساسی مقرر شد این جلسات به طور مستمر در سال ۱۴۰۱  نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم با توان بیشتر نسبت به ترخیص این‌ کالاها اقدام کنیم.

عسگری در بخش دیگری از اظهارات خود به تازه ترین گزارش گمرک در مورد واردات کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گیلان و مازندران تشریفات گمرکی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالای اساسی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار انجام و از گمرک ترخیص شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس