.

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با ابزار جدید خود با نام “Genesis” به کمک ناشران بیاید و به‌عنوان دستیار شخصی خبرنگاران، ایفای نقش کند.

به گزارش مشرق، با ظهور چت‌بات‌ها متنی مجهز به هوش مصنوعی، انتظار می‌رفت که به‌زودی فعالیت بسیاری از مشاغل از جمله خبرنگاران و اعضای تحریریه نشریات خبری دچار تحولات بسیاری شود و ابزارهای متنوعی برای بهبود فرایند کاری آنها توسعه پیدا کند. حال به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با ابزار جدید خود با نام “Genesis” به کمک ناشران بیاید و به‌عنوان دستیار شخصی خبرنگاران، ایفای نقش کند.

هرچند که گوگل تاکنون از Genesis به طور رسمی رونمایی نکرده؛ اما گزارشات متعدد از نشریاتی مانند واشنگتن‌پست، تایمز و وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که استفاده آزمایشی از این ابزار آغاز شده. به ادعای این خبرگزاری‌ها، Genesis قادر است با دریافت حقایق خبری، آنها را به طور «مسئولانه‌ای» به مقالات و مطالب دقیق و حرفه‌ای تبدیل کند و از این طرق، به بهبود عملکرد اعضای تحریریه کمک کند.

جن کرایدر، سخنگوی گوگل، طی گزارشی اعلام کرد: «اکنون ما در مراحل اولیه کاوش ایده‌ها و امکان‌سنجی ارائه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگاران قرار داریم و در مسیر توسعه، با نشریات خبری، خصوصاً ناشران کوچک، همکاری می‌کنیم. برای مثال، ابزارهای هوشمند می‌توانند به روزنامه‌نگاران در انتخاب سرفصل‌ها و یا سبک نوشتاری مناسب کمک کنند. هدف ما این است که امکان استفاده از فناوری‌های نوظهور را برای خبرنگاران فراهم کنیم و از این طریق، به افزایش بهره‌وری و کارایی آنها کمک کنیم؛ درست همانند برنامه‌هایی مانند Gmail و Google Docs که به‌عنوان ابزارهای کمکی در اختیار افراد قرار دارند.»

برای‌آنکه از عملکرد صحیح Genesis اطمینان پیدا کنیم، باید تا زمان عرضه و مشاهده خروجی آن منتظر بمانیم. تا به امروز رسانه‌های زیادی از جمله نشریه معتبر CENT به استفاده از هوش مصنوعی در تهیه و نگارش مطالب خود روی آورده‌اند و با بازخوردهای ضدونقیضی مواجه شدند. جلب نظر عموم مخاطبان، هدفی بود که هوش مصنوعی ناشران خبری از دستیابی به آن بازماندند و به عقیده بسیاری، شاهد نقص‌هایی در متون اخبار هستیم که خبرنگاران باتجربه، به‌هیچ‌وجه مرتکب آنها نمی‌شوند.

همچنین روابط گوگل با خبرگزاری‌ها طی مدت اخیر، دچار فرازوفرودهای زیادی بوده است.

برای مثال، نشریه Gannett با طرح شکایتی از گوگل در دادگاه فدرال، این غول تکنولوژی را به انحصارگرایی و آسیب به خبرگزاری‌های محلی متهم کرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل می‌تواند با ابزار جدید مجهز به هوش مصنوعی خود، توجه خبرنگاران را به خود جلب کند و جای خود را دفاتر نشریات به‌عنوان دستیاری قابل‌اعتماد باز کند و یا خیر؟

نظر شما در این‌ رابطه چیست؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس