موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف

نمایندگان مجلس به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی اجازه دادند از منابع حاصل از واگذاری دارای‌های مازاد، در طرح های زیربنای مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یک شنبه ۱ مرداد) در جریان رسیدگی به طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مواد ۱۱و۱۲ این قانون را تصویب کردند و بر این اساس، به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده شد از منابع حاصل از واگذاری دارای های مازاد، در طرح های زیربنای مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

ماده -۱۱ در ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ به جای عبارت « کلیه کارفرمایان موضوع این قانون اعم از دولتی، عمومی و یا تعاونی»، عبارت «کلیه کارفرمایان اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و یا تعاونی » و در تبصره (۱) آن ماده بعد از عبارت « دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون» عبارت «و سایر کارفرمایان » اضافه می شود.

همچنین ماده -۱۲ به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده میشود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی های مازاد، در هر یک از طرحهای زیربنایی و تملک داراییهای سرمایهای نظیر طرحهای آزادراهی و بزرگراهی و راههای اصلی در قالب تأمین مالی و یا تملک و یا ایجاد شرکت و صندوق طرح (پروژه) در چارچوب مصوبات شورا مشارکت نمایند. تبصره – حدود و ضوابط مشارکت بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در طرح های سرمایه گذاری تولیدی و سایر طرح های مزبور به تصویب شورا می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس