کد خبر 1510735
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
hd',.v

ایگور استرلکوف گفته بود که اگر اجازه دهند در جبهه اوکراین بجنگد، به این معنی است که (کرملین) تصمیم گرفته تا زمانی که روسیه برنده شود، بجنگد. اما اگر او زندانی شود، یعنی «حزب تسلیم» قطعا پیروز شده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، در ۲۱ ژوئیه(۳۰ تیر)، وزیر دفاع سابق جمهوری خلق دونتسک، فعال نظامی و سیاسی روسیه، ایگور گیرکین (معروف به استِرِلکوف) دستگیر شد. او متهم به انجام فراخوان‌های عمومی برای فعالیت‌های افراطی از طریق اینترنت است. استرلکوف هم در داخل روسیه و هم در خارج از آن یک چهره‌ی نظامی معروف و شناخته‌ شده است.

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

دادگاه وزیر دفاع سابق جمهوری خلق دونتسک را تا ۱۸ سپتامبر پس از تشکیل پرونده علیه وی ذیل بخش ۲ ماده ۲۸۰ قانون جزایی فدراسیون روسیه (فراخوانی‌های عمومی برای افراط‌گرایی با استفاده از اینترنت)، دستگیر کرد. استرلکوف با محکومیت حبس تا پنج سال مواجه است.

دادستان خاطرنشان کرد که استرلکوف در واحد عملیاتی سرویس‌های نظامی-اطلاعاتی ویژه خدمت می‌کرد و مهارت‌های توطئه را دارد و از این رو، بر دستگیری او اصرار داشت. استرلکوف به نوبه خود ادعا کرد که قصدی برای ترک کشور یا فرار از تحقیقات نداشته است.

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

"من ۹ سال است که به طور دائم در مسکو زندگی می کنم، هرگز از سازمان امنیت و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی پنهان نشده‌ام ... اظهارات بازپرس مبنی بر اینکه می توانم در خارج از کشور پنهان شوم، مضحک است."

بنا بر گزارش ها، استرلکوف مدعی شد که در بسیاری از کشورها تحت تعقیب است و دادگاه لاهه او را به حبس ابد محکوم کرده است.

بنا بر گزارش ها، استرلکوف گفته است که نارسایی قلبی مزمن دارد و درخواست حبس خانگی کرده است. علاوه بر این، او دارای سه فرزند، از جمله یک فرزند نابالغ است که هنوز از نظر مالی به او وابسته است. وی افزود که هنوز یک مادربزرگ دارد که بیماری مزمن دارد. با این‌حال او تا ۲۷ شهریور به بازداشتگاه فرستاده شد.

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

وکیل استرلکوف توضیح داد که وزیر دفاع سابق DPR بابت انتشار دو پست در کانال تلگرام خود مورد پیگرد است.

او در ۲۵ مه نظر خود را در مورد تسلیم احتمالی کریمه ابراز کرد و آن را خیانت دولتی خواند. پست دوم که منجر به راه اندازی پرونده جنایی شد، در مورد عدم پرداخت حقوق به ارتش روسیه بود.

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

وکیل استرلکوف در این مورد گفت:

«اگر پولی به یگان آفندی نپردازند، مایه شرمساری است. و من هم با آن موافقم،"

منابع دولتی گزارش دادند که پست‌های شبکه اجتماعی استرلکوف توسط یک "کارشناس" بررسی شده است. اما به گفته وکیل او، این دلیلی غیرقابل قبول است، زیرا حداقل امضای لازم وجود ندارد و مشخص نیست این کارشناس ادعایی اصولا کیست. در پرونده‌ی استرلکوف ظاهرا به نظرسنجی از یکی از ساکنان کریمه وجود دارد که می گوید او پست استرلکوف را خوانده و احساس خشم کرده است!

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

رسیدگی به این پرونده در ۱۸ ژوئیه آغاز شد. طبق اطلاعات اولیه، تعقیب قضایی استرلکوف با شکایت یکی از کارمندان سابق گروه واگنر راه اندازی شد. ایگور استرلکوف با گروه واگنر درگیری داشت. به ویژه، پس از شورش در ۲۴ ژوئن، استرلکوف پیوسته به دنبال محکومیت اقدامات واگنر و رهبر آن یوگنی پریگوژین بوده است.

استرلکوف یکی از رهبران شبه نظامیان روس‌تبار در دونباس در سال ۲۰۱۴ بود. از ۱۵ مه تا ۱۴ اوت همان سال، او به عنوان وزیر دفاع«جمهوری خلق دونتسک» ی DPR خدمت کرد. پس از بازنشستگی، استرلکوف در عملیات نظامی شرکت نکرد اما چندین بار تلاش کرد به خط مقدم برگردد.

فرمانده‌ی نظامی معروف روس بازداشت شد+عکس

استرلکوف اخیراً یک کلوب با نام «میهن پرستان خشمگین» ایجاد کرد و یکی از رهبران اپوزیسیون میهن‌پرستان روسیه به حساب می آمد. دستگیری او ممکن است آغاز یک کارزار بزرگ‌تر علیه رهبران ملی‌گرایی افراطی روسی باشد. علاوه بر این، کمپین مسکو علیه استرلکوف ممکن است نشان دهنده تغییر در سیاست روسیه باشد و هر گونه "اقدامات مبتنی بر حسن نیت" جدید از سوی کرملین و ارتش روسیه قابل انتظار است.

ایگور استرلکوف گفته بود که اگر به او اجازه داده شود در خط مقدم اوکراین بجنگد، به این معنی است که (کرملین) تصمیم گرفته تا زمانی که روسیه برنده جنگ شود، بجنگد. اما اگر او زندانی شود، یعنی «حزب تسلیم» قطعاً در روسیه پیروز شده است.

منظور او و ملی‌گرایان رادیکال روسی از «حزب تسلیم»، جریانی قدرتمند در وزارت دفاع و تشکیلات اطلاعاتی روسیه و احزاب این کشور است که به زعم این ملی‌گرایان، هدف نهایی آن‌ها تضعیف روسیه و عدم پیروزی در جنگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • عمیر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    حال که متاسفانه طرح کودتای مشابه واگنر شکست خورد پس __وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    19 16
    پوتین با ادامه این جنگ ساختار سیاسی روسیه را در فشار قرار داده و تضعیف می کند
    • عمیر IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      6 14
      درود بر روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس