وزیر کشور عراق: برای ساخت پاسگاه در مرز ایران بودجه اختصاص داده‌ایم

وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه در دیدار با همتای ایرانی‌اش دو طرف بر سر امنیت مرزها به توافق رسیده‌اند، گفت که برای ساخت پاسگاه‌ در خط مرزی ایران ۱۰ میلیارد دینار بودجه اختصاص داده شده است.

به گزارش مشرق، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق، روز جمعه، در مصاحبه با شبکه «العربیه» گفت که با همتای ایرانی خود درباره کنترل مرزها به توافق رسیده است.

وزیر کشور عراق در این باره گفت: «ما موافقت هیأت وزیران برای تخصیص ۱۰ میلیارد دینار به منظور ساخت پاسگاه در مرزهای سلیمانیه با ایران را کسب کرده‌ایم».

عبدالامیر الشمری در ادامه با اشاره به اینکه با همتای ایرانی خود دو بار نشست داشته و دو طرف درباره کنترل مرزها با توافق رسیده‌اند، اضافه کرد: «ما در مرزهایمان با ایران در واسط، دیالی و میسان برجک نصب کرده‌ایم و روند اقداماتمان خوب است».

الشمری همچنین اشاره کرد: «طول مرزهای عراق و سوریه ۶۲۰ کیلومتر است و به علت موانعی که در آنجا نصب شده، این مرز بهترین است. ما دیوارهای بتنی بیشتری احداث خواهیم کرد و تاکنون به ۷۰ کیلومتر رسیده‌ام و بیشتر نیز ادامه خواهیم داد».

او در پایان خبر داد: «ساخت ۱۵ پاسگاه در خط مرزی صفر با ترکیه را آغاز کرده‌ایم و طی دو ماه آینده نیروهای مرزبانی با تعداد نیروی بیشتری تقویت خواهند شد».

وزیر کشور عراق، هفدهم ماه جاری، پس از دیدار با «احمد وحیدی» همتای ایرانی خود در مرز «زرباطیه» (مهران) خبر داده بود که دو طرف بر سر ایجاد مقرهای مشترک در مرزها توافق کرده‌اند.

الشمری خبر داده بود که دو طرف بر سر تبادل اطلاعات دوجانبه و ایجاد مقرهای مشترک در مرزها به منظور کنترل آمدوشد و همچنین کنترل تردد زائران طی زیارت اربعین توافق کرده‌اند.

چند روز پس از این اعلام، «سعد معن» مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران خبر داد.

مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق اعلام کرد به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور و با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر عراق، برای بازاستقرار تیپ ۲۱ نیروهای مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز با ایران با منطقه کردستان هماهنگی صورت گرفته است.

او در عین حال اشاره کرد که ۵۰ برجک بتنی و ۴۰ دوربین در مرز ایران نصب شده و ۴۷ پاسگاه مرزی در خط صفر مرزی عراق و ایران احداث خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    ده میلیارد دینار یا ده هزار میلیارد تومان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس