کد خبر 1508628
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
احداث پاسگاه در مرز عراق و ترکیه+تصاویر

فرماندهی مرزبانی عراق از تداوم روند احداث پاسگاه‌های مرزی برای تقویت کنترل مرزها میان عراق و ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی عراق خبر داد که به دستور مقامات ارشد از جمله وزیرکشور و با پیگیری فرمانده مرزبانی و پشتیبانی گسترده مقامات بلندپایه، فرماندهی مرزبانی عراق به احداث پاسگاه‌ها در نزدیکی نقطه صفر مرزی میان ترکیه و عراق ادامه می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «بغداد الیوم»، تصریح کرد: احداث این پاسگاه‌ها در راستای تلاش برای کنترل مرز به صورت فعال و تقویت این کنترل با فناوری‌های نوین برای رصد موارد مشکوک و قانون‌شکنان شاهد پیشرفت بوده است.

این وبگاه تصاویری از احداث یکی از پاسگاه‌های مرزی میان عراق و ترکیه منتشر کرد.

احداث پاسگاه در مرز عراق و ترکیه+عکس

احداث پاسگاه در مرز عراق و ترکیه+عکس

احداث پاسگاه در مرز عراق و ترکیه+عکس

از سوی دیگر، جمعه شب (۱۴ جولای)، «سعد معن» مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق، از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران خبر داد و گفت: «به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر کشور، برای بازاستقرار تیپ ۲۱ نیروهای مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز با ایران با منطقه کردستان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است».

وی افزود: «۵۰ برجک بتنی، ۴۰ دوربین نصب شده است و ۴۷ پاسگاه مرزی در خط صفر مرزی عراق و ایران احداث خواهد شد. این اقدامات در جهت فرایند کنترل مرزها صورت می‌گیرد و طی هفته آینده، از شرکت‌های پیمانکار برای مناقصه و آغاز این فرایند دعوت به عمل خواهد آمد».

منابع عراقی، پاییز گذشته از تصمیم نیروهای مرزبانی این کشور برای ایجاد ۲۰۰ پاسگاه نظامی در مناطق مرزی منطقه کردستان با ایران و ترکیه با هماهنگی این دو کشور همسایه خبر داده بودند.

وزیر کشور عراق نیز دی‌ماه گذشته با تاکید بر وجود هماهنگی با ترکیه، گفته بود: «مقامات ترکیه، ۱۷ مکان را برای احداث پاسگاه در امتداد مرز با این کشور مشخص کرده‌اند. در حال هماهنگی با ترکیه هستیم تا نوار مرزی را به‌رغم صعب‌العبور و کوهستانی بودن آن، کنترل کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جعفری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 8
    طبق قانون اساسی عراق فدرال نیروهای ارتش عراق حق استقراردرمرزهایی که مربوطبه اقلیم کردستان است ندارد وتامین امنیت اقلیم فقط باقوای پیشمرگه اقلیم ممکن خواهد بود.
    • ایرانی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      7 2
      تروریست چی می زنی سپاه همه هماهنگی ها شو با عراق و ترکیه انجام داده دیگه کارتون تمومه
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 3
    در آن روز در مرز یونان، خشایارشا وارد جنگ با ناتو شد و آن جنگ تا الان بین امپراطوری ایران و امپراطوری ناتو ادامه دارد. ____ همواره زمین دست ترکیه هم دایم بین ایران و ناتو دست به دست می شد.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      4 2
      موادت ناخالصی زیاد داره...ساقیتو عوض کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس