اوکراین با مهمات خوشه‌ای به روستای مرزی روسیه حمله کرد

فرماندار بلگورود اعلام کرد که ارتش اوکراین با استفاده از مهمات خوشه‌ای به یک روستا در مرز روسیه حمله کرده است.

به گزارش مشرق، درست یک روز پس از آن‌که روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع آگاه اوکراینی گزارش کرد که ارتش اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای آمریکا علیه مواضع روسیه را آغاز کرده است، فرماندار منطقه «بلگورود» امروز (شنبه) اعلام کرد که کی‌یف با این سلاح‌های خطرناک و ممنوعه به روستای «ژورافلفکا» در مرز روسیه حمله کرده است.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد، «ویاچسلاو گلادکف» فرماندار بلگورود امروز اعلام کرد که اوکراین روز گذشته (جمعه)، روستای مرزی ژورافلفکا در غرب منطقه بلگورود را با استفاده از مهمات خوشه‌ای هدف قرار داد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، مقام‌های اوکراینی آگاه به واشنگتن‌پست گفته بودند که کی‌یف، شلیک مهمات خوشه‌ای که آمریکا در اختیار این کشور قرار داده، علیه نیروهای روسیه در جنوب شرقی اوکراین را آغاز کرده است به امید آن‌که سنگرهای مستحکم روسیه را که ضدحملات تابستانی اوکراین را کند کرده است، در هم بشکند.

فرماندار بلگورود در صفحه تلگرامی خود با اشاره به حملات روز گذشته اوکراین نوشت: «در منطقه بلگورود، ۲۱ گلوله خمپاره و سه مهمات خوشه‌ای از یک راکت‌انداز چندگانه (توسط ارتش اوکراین) به سمت روستای ژورافلفکا شلیک شد».

فرماندار بلگورود در گزارش خود به هیچ عنوان به خسارات و تلفات ناشی از این حمله اشاره‌ای نکرد و توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

با این‌حال روز پنجشنبه هفته گذشته، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش کرد، استفاده اوکراین از این تسلیحات بحث‌برانگیز آمریکا که پیش از این گزارش نشده بود، در پی تصمیم جنجالی اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای ممنوعه به اوکراین صورت گرفته است.

ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی، ارسال مهمات خوشه‌ای به کی یف را مورد تأیید قرار اد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام را یک چاره موقت خواند که به تولید نظامی اجازه دهد که با افزایش چشمگیر تقاضا هماهنگ شود زیرا واشنگتن و کی‌یف هر دو با کمبود مهمات متعارف و معمولی مواجه شده‌اند.

بمب های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور غیرقانونی شناخته شده، در هوا بر فراز یک هدف منفجر می می‌شود و دهها تا صدها بمب کوچکتر را در منطقه‌ای به بزرگی چندین زمین فوتبال رها می‌کند. کودکان به طور خاص آسیب‌پذیر هستند زیرا بمب‌های منفجر نشده برای چند دهه خطر به همراه دارند.

«پیمان ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای» یک معاهده بین‌المللی است که هر گونه استفاده، انتقال، تولید و انبار این بمب‌ها را ممنوع اعلام می‌کند. این پیمان روز ۳۰ مه ۲۰۰۸ در دوبلین به تصویب رسید و از اوت ۲۰۱۰ اجرایی شد. آمریکا، روسیه و اوکراین جزو کشورهایی هستند که این معاهده را امضا نکرده‌اند. این بمب‌ها پس از پرتاب به شمار زیادی بمب کوچکتر تبدیل می‌شوند که می‌تواند باعث کشتار گسترده غیرنظامیان شود. بمب‌های منفجر نشده نیز برای چند دهه خطر به همراه دارند.

پنجشنبه هفته گذشته در خبرها آمده بود که اوکراین بمب خوشه‌ای را از آمریکا دریافت کرده است. ژنرال «اولکساندر تارناوسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا»در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن اعلام این خبر افزود: دشمن هم می‌فهمد که با دریافت این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن بخش از اراضی که امکان استفاده از این (مهمات) در آن وجود دارد را رها خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 55
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    36 97
    تازه دارن یاد می گیرن مثل روس ها همه رو از دم تیغ بگذرونن. باید با این مهات همه جا رو شخم بزنن و پیش برن تا وجب به وجب خاک نجش شده اوکراین رو از این معتادهای الکلی پس بگیرن
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      77 18
      غربگدای 2زاری برو اوکراین برای اربابت بجنگ و ریق رحمت رو سربکش. شرت کم.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      16:38 روسگدای 2 زاری شما هم به وظایفت عمل کن!!پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    25 72
    خاک بر سرت پوتین
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      0 5
      و بر تو و پاپا
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    66 14
    حمله به روستا بیفایده است. *پس وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      احسنت ، دمت گرم حاجی!!
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      6 2
      شرق گدا غربگدا چیه؟ مال هم بابد با غرب باشیم هم با شرق مثل اردوغان
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    10 2
    امروز خبر کشته شدن خبرنگاری و چهار زخمی از دیگر همکاران روسی (اجتماع خبرنگاران)در محور زاپوروژیا محصول بمب خوشه ای اوکراینی آمد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    18 60
    پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      50 10
      بنابراین وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید، به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد ان شاء الله !!!
  • عمیر IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    24 86
    بنازم حضرت عشق زلنسکی مرگ بر روسیه و پوتین
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      48 5
      خاک تو سرت با این عشقت!!!!
    • اس اس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      52 5
      حضرت ملیجک ناتو وکاخ سیاه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    پس وظیفه تک تک شما آمریکا پرستان وطنی به عنوان خادمین کاخ سفید جانفشانی در راه ارباب بایدن و سگ نجسش زلنسکی است در نبود ارتش مردمی اوکراین به جبهه های جنگ اروپای شرقی بشتابید و به عنوان مدافعان کیف بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای اوکراین در این معرکه حاصل شود هیمنه ناتو برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد.
  • جواد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    4 1
    هر کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته است حق دارد برای سر زمین خودش از هر نوع صلاح استفاده بکند حتی بمب شیمیایی روسیه چه حقی داشت است که به اوکراین حمله بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس