رند پاول

نکته‌ای که توجه افکار عمومی را در باب این اتش‌سوزی به خود جلب کرده این که تنها دو روز پیش از وقوع این آتش‌سوزی، سناتور رند پل از قصد جدی خود برای تعقیب قضایی «پدرخوانده‌ی کووید ۱۹» خبر داده بود.

به گزارش سرویس جهان مشرق، آتش سوزی صبح روز جمعه(۲۱ ژوئیه) به ساختمانی که دفتر منطقه‌ای سناتور رند پل از ایالت کنتاکی در شهر بولینگ گرین و همچنین یک شرکت حقوقی محلی را در خود جای داده است، خسارت سنگینی وارد کرده است.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم

کتی مک کی، سخنگوی اداره آتش نشانی بولینگ گرین، به دیلی نیوز گفت که گروه های آتش نشانی حوالی ساعت ۲ بامداد روز جمعه به ساختمان خیابان استیت فراخوانده و متوجه آتش سوزی شدیدی شدند که برای مهار شدن به واحدهای عملیاتی بیشتری نیاز داشت.

شش واحد برای خاموش کردن شعله‌ها ساعت‌ها کار کردند و آتش‌نشانی‌ها و تجهیزات هوایی نیز برای مهار آتش از بالا تلاش کردند. این روزنامه گزارش داد که آتش سوزی باعث فروریختن سقف شد و ستونی از دود خاکستری سنگین در هنگام طلوع خورشید از بالای ساختمان بلند شد.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم

مک کی گفت هیچ آسیب جانی گزارش نشده است و علت و منشا آتش سوزی در دست بررسی است.

سناتور رند پل در بیانیه ای گفت که از نیروهای اولیه که برای خاموش کردن آتش به سرعت وارد شدند سپاسگزار است. او گفت که دفتر او در حال کار با مقامات برای ارزیابی خسارات و تعیین علت است و به فعالیت خود برای موکلان ادامه خواهد داد.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم
سناتور رند پل

او گفت:

"ما یک برنامه مدیریت اضطراری بسیار خوب داریم و توانایی ادامه عملیات را داریم که بر کار ما برای کمک به ساکنین کنتاکی تاثیری نخواهد داشت. "

اما نکته‌ای که توجه افکار عمومی را در باب این اتش‌سوزی به خود جلب کرده این است که تنها دو روز پیش از وقوع این آتش‌سوزی، مجادلات بین سناتور رند پاول و دکتر آنتونی فائوچی، رییس سابق موسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، بالا گرفت و دو طرف تعابیر تندی علیه هم به کار بردند.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم

چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، سناتور رند پل از کنتاکی خشم خود را نسبت به اسنادی که اخیراً فاش شده است نشان داد که دکتر آنتونی فائوچی، مدیر بازنشسته و مشاور پزشکی سابق کاخ سفید همچنان از تیم حفاظتی و ترتیبات امنیتی دولتی برخوردار است، ابراز حیرت و خشم کرد. اسنادی که از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات به دست آمده‌اند، نقش سرویس مارشال‌های ایالات متحده را در تامین امنیت فائوچی، از جمله مزایایی مانند حمل و نقل با لیموزین، برجسته می کنند.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم
آنتونی فائوچی، چهره‌ی مرموز و پدرقدرت پزشکی و درمان آمریکا و پدرخوانده‌ی کووید ۱۹

سناتور پل از استفاده از پول مالیات‌دهندگان برای چنین امتیازاتی انتقاد و این سوال را مطرح کرده است که چرا یک مقام بازنشسته، تشریفاتی در حد رییس‌جمهور سابق دریافت می کند. جالب این‌جاست که دو سال قبل(آذر ۱۴۰۰)، جو بایدن در یک سخنرانی گفته بود:

" من دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی و مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید را بیشتر از همسر خودم می‌بینم. ما با هم شوخی داریم. چه کسی رییس‌جمهور است؟ فائوچی. "[۱]

این گفته‌ی عجیب، که توسط تیم رسانه‌ای رییس‌جمهور آمریکا به عنوان «شوخی» ماله‌کشی شد، توسط بسیاری از ناظران آگاه، به عنوان یک «لغزش فرویدی» از زبان بایدن در نظر گرفته شد. لغزش فرویدی به کلامی می گویند که بدون اراده و قصد گوینده، به زبان او می آید و آن‌چه که در خودآگاهش پنهان کرده، لو می دهد. به هر حال، تردیدی وجود ندارد که فائوچی یکی از مهره‌های برجسته‌ی «دولت پنهان» جهانی بوده(و احتمالا هنوز هم هست) که نقشی کلیدی در پیشبرد برنامه‌های این دولت پنهان به بهانه‌ی «پاندمی» ایفاء کرد.

اسنادی که از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات توسط «جسی واترز پرایم‌تایم» به دست آمده است، روشنگر این واقعیت است که دکتر آنتونی فائوچی حتی پس از بازنشستگی از پوشش حفاظتی و امنیتی با بودجه مالیات دهندگان برخوردار است. طبق این اسناد، سرویس مارشال‌های ایالات متحده این مسئولیت را از ابتدای سال ۲۰۲۳ از طرف وزارت بهداشت و خدمات انسانی بر عهده گرفت.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم

سناتور رند پل، پس از اطلاع از امنیت مالی فائوچی توسط مالیات دهندگان، در ماه ژوئن نامه ای به خاویر بسررا، وزیر بهداشت کابینه‌ی بایدن ارسال کرد و در جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت شغلی فائوچی و مزایای خاصی بود که او با هزینه مالیات دهندگان دریافت می کند. این افشاگری ها نگرانی هایی را در مورد شفافیت و استفاده مناسب از وجوه مالیات دهندگان ایجاد کرده است.

سناتور پل فاش کرد که در حالی که بیانیه‌ی وزارت بهداشت و خدمات انسانی مدعی بود از ژانویه به امنیت فائوچی کمک مالی نکرده است، اسناد به دست آمده با این بیانیه در تضاد است. مشخص شد که سرویس مارشال‌های ایالات متحده بودجه امنیت فائوچی را تأمین می‌کرد و دولت متعاقباً هزینه مارشال‌ها را بازپرداخت کرد. سناتور پل حیرت خود را از سطح امنیتی ارائه شده به یک مقام بازنشسته مانند دکتر فائوچی ابراز کرد. او رفتار با فائوچی را با رفتاری که معمولاً برای روسای جمهور سابق در نظر گرفته شده بود مقایسه و سؤالاتی را در مورد دلیل چنین اقداماتی برای یک بوروکرات بازنشسته مطرح کرد.

اما رند پاول به همین بسنده نکرد و در همان روز اعلام کرد که دکتر آنتونی فائوچی را برای پیگرد قانونی معرفی کرده است و توضیح داد که رئیس سابق موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در طول شهادت خود در کنگره، در دوره مسوولیتش در موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی دروغ گفته است.

تاوان افشاگری علیه پدرخوانده‌ی کرونا/ دفتر سناتور آمریکایی در آتش سوخت+عکس و فیلم

به گفته‌ی این سناتور ایالت کنتاکی، فائوچی در جریان استماع کنگره صراحتا دروغ گفت و هر گونه سرمایه‌گذاری روی آزمایشگاه‌ ویروس‌شناسی ووهان برای دستکاری ژنتیک ویروس‌ها در قالب برنامه‌ی «سود از عملکرد» (gain of function) را انکار کرد. اما بعدا، اسنادی فاش شد که نشان می داد این سرمایه‌گذاری از بودجه دولتی با دستور شخص فائوچی صورت گرفته بود. رند پاول از جمله به ایمیل‌های رد و بدل شده بین فائوچی و ۱۲ ویروس‌شناس شناخته‌شده به عنوان یکی از اسناد دروغگویی و پنهان‌کاری درباره ماهیت ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد.


[۱] https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۲۱۹۴۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    17 5
    ﺗﻮ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺑﮑﺶ؛ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﺯ ﺷﺼﺖ ﺳﺎﻝ ﺗﺮﻭﺭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺳﺎﺩ
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      2 1
      دقیقا...چقدر سیاه پوست کشته شدند براثر این بیماری منحوس کرونا، توی آمریکا در اثر عدم تامین مالی سلامتی. چکار کردند با دنیا این لعنتیها...
  • فرید IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    21 2
    فائوچی نوچه شرور و نور چشمی شیطان از مزایای مراقبت بهره مند هست چون هنوز جنایتش به فرجام نرسیده و تبهکاری باند فائوچی، بیل گیتز و بقیه رفقا ادامه داره، منتظر پرده بعدی نمایش باشید
    • BE ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      4 0
      دقیقا همینطوره... هنوز تمومش نکردن
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      3 0
      کاملا مشخصه ویروس کرونا ساخت ازمایشگاه های امریکا و اسراییل بود وگرنه چرا موج قبلی که میرفت ویروس جدید میومد بدون اثری از ویروس قبلی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    8 2
    سلام باز درود بر شرف این نماینده آمریکایی که می خواد این تبهکار های یقه سفید رسوا کنه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 0
      از این نماینده ها توی ایران هم هست که زیاد داریم، این همه در مورد شفافیت رای نمایندگان، زحمت کشیدند و اعلام آمادگی کردند...اما هنوز هستند از خودخوشهایی که هنوز نمیخان شفافیت در مثلا تشخیص مصلحت، رخ بدهد...
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    13 1
    کلا هرچی آتیشه از گور این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون بلند میشه،کشتار با بمب اتم در ژاپن، ویروس کرونا و.....!!
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    10 2
    چرا قدیما اینقدر ویروس نبود؟ همون آمریکایی که 200 هزار نفر رو تو هیروشیما و ناکازاکی قتل عام کرده حالا با ویروس 1_ایدز 2_سارس 3_ابولا 4_ H1N1 و 5 _ ویروس کرونا آدم میکشه. یقینا" بزودی یه ویروس جدید میسازن. این خط و این نشون.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 9
    همین تهدید ها به مسئولان ما هم هست حتی رهبری تا خاسته هاشون پیش بره مثلا ترور حاج قاسم با این ها باشه یا کل مردم ایران عقیم میکنن یا میکشن درضمن یه کارهایی هم کردن
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    2 0
    فائوچی مجریه
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    دروغ در بازار کرونا
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 3
    مدیریت سرش میشه ها🧚‍♀️دعوت کنیم دولت ایران را مدیریت کند
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    4 0
    تخصص ها درآمریکا هیچ خط قرمزی ندارند برایشان مهم نیست که روبرویشان چه کسانی هستند وخدا میداند که این افراد چه بلایی برسر بشریت آوردند
  • ژذپم IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    از روز اول معلوم بود کرونا ساخته دست آزمایشگاه های تحقیقاتی بیولوژیکی بشر هست برای کاهش جمعیت کره زمین...حالا معلوم نیست دقیقا کار کدوم کشوره شایدم معلوم شده ...ولی صفات شیطانی پشت کووید از همان اول معلوم بود
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    2 0
    چرا از چیره خان داخلی وزارت بهداشت فاوچی درداخل ایران افشاگری نمیگنید
  • ناشناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 2
    حرفهای فائوچی در زمان کرونا وحی منزل بود الان شده چهره مرموز، دوات پنهان و امثال این کرونا دروغی بود که با آن بعداز شهادت حاج قاسم دو سه سال برای جبهه باطل فرصت خریده شده تا تقابل حق باطل که بعداز شهادت حاج قاسم عزیز و آن تشیع پرشکوه و حرکتی که ابن خون پربرکت به تمام ملت‌ها داد وقفه بیفته تا شیاطین خود را بازسازی کنند عرور از فتنه های آخرالزمان بسیار دشوار شده هر کدام از ما در هر منصبی هستیم به عملکرد ورفتار مون در زمان کرونا مراجعه کنیم ببینیم واکنش مون چطور بوده؟!
  • م IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    فائوچی بده دست کم معلومه گروه بندش کجاست! پوتین و اردوغان چی که اسم منافق هم برای اون ها کمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس