به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری با فرا رسیدن ایام محرم در صفحه خود به بخشی از بیانات امام سجاد (ع) درباره روز عاشورا پرداخت و نوشت:

راز کشته نشدن عده ای از دشمنان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا!

امام سجاد (ع) می گوید : در روز عاشورا پدرم را دیدم که به دشمن حمله می کرد و آنها را می‌کشت.

ولی در آن درگیری بعضی از افراد دشمن را با اینکه زیر شمـشیر او قرار می گرفتند ، پدرم رد می کرد و آن ها را نمی کـشت با اینکه می توانست آنها را بکـشد.

راز این موضوع را نمی دانستم.

تا هنگامی که به مقام امامت رسیدم فهمیدم آن کسانی را که پدرم نمی کـشت در نسل آنها شخصی که ما اهل بیت را دوست بدارد وجود داشت.

پدرم با نگاه کردن به دشمن میفهمید از نسل او، گریه کن برای این مصیبت به وجود می آید، به همین خاطر برای حفظ آن دوست ما در صلب پدرش، پدر را نمی کـشت.

راز کشته نشدن عده ای از دشمنان امام حسین (ع) در روز عاشورا!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    30 5
    الحق که خداوند مقام امامت رودرجایگاه درستش قرارداده سلام ودرود بی پایان خداوند برارواح بلندواسمانی تمامی انبیا واولیای خداوند علی الخصوص چهارده معصوم علیهماالسلام.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    7 3
    این مطلب را درباره امیرالمومنین خونده بودیم نه امام حسین ع
  • من IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    23 4
    صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    12 1
    سند روایت و درصد صحیح بودن روایت را هم بگین
    • علی IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      معالی السبطین، ج ٢، ص ٣١ ـ این مطلب در روایات متعددی در مورد امامان دیگر نیز آمده که آنها بعضی را به خاطر افراد با ایمان در صلب آنها نمی‌کشتند و آیه ٢٥ سوره فتح نیز از شواهد این مطلب است در این باره به تفسیر نورالثقلین ج ٥ ص ۷۰ مراجعه شود
    • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 0
      بله باید سند روایت آورده شود، چون طبق مسلمات است که امام سجاد(ع) به قدری بیمار بوده اند که توان حرکت نداشته اند و در داخل خیمه بوده اند بعد چه جوری دیده اند که امام حسین (ع) بعضی ها رو می کشتند برخی را نه.
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    بله این مسلّم هست که امام با علم امامت به ظاهر و باطن همه چیز علم داره و در این شکی نیست اما خوب بود سند روایت رو هم ذکر می کردین
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    دلیل جمعیت زیاد سی هزار نفری دشمن در کربلا چه بود؟ مگر نمیشد حداکثر با هزار نفر کار امام و یارانش رو تمام کرد؟ جواب: ابن زیاد ملعون به محبوبیت بی نظیر امام حسین(ع) در بین اهالی کوفه و بصره و... آگاه بود بخصوص روزی که با صورت پوشیده بعنوان حاکم وارد کوفه شد و مردم خیال کردند امام حسین(ع) وارد شده و استقبال کم نظیری از او کردند به میزان محبوبیت امام پی برد، برای همین تا روز تاسوعا تا توانست نیرو جمع کرد و احتیاط میکرد و احتمال میداد مردم به کمک امام می آیند بخصوص با اون نامه های زیاد که به امام نوشته بودند ولی روز نهم وقتی خیالش راحت شد که امام یاوری ندارد قصد جنگ کرد که با درخواست حضرت عباس علیه السلام جنگ به روز دهم موکول شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس