کد خبر 1510366
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
آمریکا تعدادی از غیرنظامیان را در شرق سوریه ربود

منابع سوری از ربایش تعدادی از غیرنظامیان در شرق این کشور طی عملیاتی از سوی نیروهای آمریکایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در استان دیرالزور سوریه واقع در شرق این کشور، امروز (جمعه) خبر دادند که نظامیان آمریکایی طی یک عملیات هلی‌برن، تعدادی از غیرنظامیان را ربوده و با خود برده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا) این اتفاق نیمه شب امروز در روستای «عکیدات» رخ داده و شبه نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) نیز در این عملیات ربایش مشارکت داشتند.

به گفته اهالی، بالگردهای ارتش آمریکا نیمه شب وارد روستا شدند و پس از عملیات هلی‌برن، نظامیان اشغالگر شروع به تیراندازی بی هدف به سمت منازل و مزارع کردند. آن‌ها سپس روستا را محاصره کرده و نظامیان آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد وارد تعدادی از خانه‌ها شدند و سه نفر را بازداشت کردند.

منابع محلی همچنین گفتند که افراد ربوده شده به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی روستای عکیدات منتقل شده‌اند.

روستای «عکیدات» یکی از روستاهای وابسته به عشیره «العکیدات» محسوب می‌شود، عشیره‌ای که طی سال‌های گذشته بارها با اشغالگران آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد درگیر شده و طی دو سال گذشته چندین بزرگ عشیره به دست شبه‌نظامیان همسو با آمریکا ترور شده‌اند.

در ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ نیز ترور شیخ «اطلیوش شتات» از شیوخ نامدار این عشیره در خانه‌اش منطقه را برای چند هفته وارد درگیری‌های شدیدی کرد. او از مخالفان مطرح اشغالگری آمریکا در استان دیرالزور بود.

اما عملیات هلی‌برن امروز و ربایش چند نفر از اهالی روستای عکیدات در شرایطی است که استان دیرالزور طی هفته‌های گذشته شاهد تحراکت گسترده‌ای از جانب آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد و تنش میان روسیه و آمریکا بود.

در تاریخ ۱۸ تیر منابع محلی گزارش دادند که عناصر کُرد بیش از ۵۰۰ خودروی نظامی از جمله خودروهای زرهی ساخت آمریکا را از شهر قامشلی در استان الحسکه به روستاهای عکیدات، البصیرة، الشحیل، العزب و میدان نفتی منتقل کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد44 ساله IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    چقدر قوی و مقتدر. ابرقدرت و کدخدای ما با هلی برن و پوشش هوایی و زمینی موفق به ربایش چند دهقان و چوپان گردید و بدون تلفاتی به پایگاه خود بازگشت. احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس