کد خبر 1510239
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
پاکستان

وزارت خارجه پاکستان اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و ضمن اعتراض به دولت این کشور صدور مجوز برای چنین اقدامات شیطانی را مغایر با بحث آزادی بیان دانست.

به گزارش مشرق، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور اقدام شیطانی دیگری در بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد را قویا محکوم می‌کند.

در این بیانیه با اعلام نگرانی شدید مردم و دولت پاکستان به تکرار تحرکات اسلام هراسانه در غرب و اعتراض‌ اسلام‌آباد به دولت سوئد، آمده است: صدور مجوز برای انجام اعمال منفور از پیش برنامه ریزی شده و تحریک آمیز را نمی‌توان در پوشش آزادی بیان، عقیده و اعتراض توجیه کرد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: حقوق بین الملل قاطعانه دولت‌ها را موظف می‌کند که از تحریک عمدی به نفرت، تبعیض و خشونت بر اساس مذهب یا عقیده جلوگیری کنند. تکرار نگران کننده چنین حوادث اسلام هراسی که احساسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان را جریحه دار کرده است، هم از نظر قانونی و هم از نظر اخلاقی مذموم است.

پاکستان مجدداً از جامعه بین‌المللی مطالبه می‌کند که این قبیل اقدامات اسلام‌هراسانه را به صراحت محکوم و ضمن برائت از توهین کنندگان احترام متقابل، مدارا و هماهنگی بین ادیان، مذاهب و فرهنگ‌ها را ترویج کنند.

دولت اسلام‌آباد همچنین از مقامات سوئدی خواست که تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین اعمال نفرت انگیز و تحریک آمیز انجام دهند.

پلیس سوئد روز گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع و ضد اسلامی شده بود را صادر کرد.

امروز سلوان مومیکا بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

صدها معترض سحرگاه امروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس