کد خبر 1510226
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
عراق

تعداد کثیری از اهالی بغداد امروز در میدان التحریر این شهر تجمع کردند تا مجوز دولت سوئد در هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق را محکوم کنند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از اهالی بغداد عصر امروز (پنج‌شنبه) در میدان التحریر این شهر تجمع کردند و علیه هتک حرمت به قران کریم و آتش زدن پرچم عراق در سوئد شعار دادند.

امروز (پنجشنبه، ۲۰ جولای)، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

تجمع امروز پس از آن برگزار شد که دولت عراق ظهر امروز سفیر سوئد را از بغداد اخراج کرد و کاردار خود را از استکهلم فراخواند.

حاضرین در میدان بغداد که همچنان به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، شعار می‌دهند: «با جان و خونمان فدای قرآن می شویم». آن‌ها همچنین شعارهایی علیه اشغالگری آمریکا می‌دهند.

دبیرخانه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه کشورهای عربی و اسلامی برای برداشتن گام‌هایی جهت مقابله با اهانت به مقدسات، از اقدام دولت عراق در اخراج سفیر سوئد قدردانی کرد و در ادامه از مردم عراق خواست تا فردا (جمعه) در حمایت از دین اسلام و قرآن کریم دست به تظاهرات گسترده در همه شهرها بزنند.

هتک حرمت دوباره به قرآن کریم امروز در حالی تکرار شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن نیز «سلوان مومیکا» شهروند عراقی الاصل و ۳۷ ساله در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. پس از آن، دستگاه قضایی عراق حکم جلب این شهروند سوئدی عراقی تبار را صادر کرد و وزارت خارجه عراق از دولت سوئد خواست تا فرد هتاک به قرآن کریم را جهت محاکمه به این کشور تحویل دهد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، پیشتر به استکهلم هشدار داده بود که در صورت اهانت مجدد به قرآن کریم در تجمع ضد اسلامی امروز، روابطش با سوئد را قطع خواهد کرد.

تجمع اهالی بغداد در اعتراض به قرآن‌سوزی +عکس

تجمع اهالی بغداد در اعتراض به قرآن‌سوزی +عکس

تجمع اهالی بغداد در اعتراض به قرآن‌سوزی +عکس

تجمع اهالی بغداد در اعتراض به قرآن‌سوزی +عکس

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شریف IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    درود و سلام بر مسلمان غیور عراق، احسنت بر دولت و ملت شجاع عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس