‌

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مزایده خودروهایی که مدت‌ها قبل به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش در گمرک متوقف شده بودند در مردادماه خبرداد.

به گزارش مشرق، به گزارش روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده خودروهای راه سازی، سبک، سنگین و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که چندین سال به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش در گمرکات متوقف بوده، با تدبیر وزارت اقتصاد و با توجه به بندی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ و در جداول متفرقه آن آمده، به زودی برگزار می‌شود.

وی همچنین از حل مشکلات قضایی عرضه و فروش این خودرو در جلسات متعدد با قوه قضاییه نیز خبر داد. اجتهادی اضافه کرد: در جلسات با سازمان ملی استاندارد، در نهایت مجوز این بخش نیز صادر شد و قرار است در مرداد ماه این خودروها به خصوص سواری‌ها که متقاضی زیادی نیز دارد، به مزایده گذاشته شود.

اجتهادی گفت: ما در حال اجرای تکلیف قانونی هستیم که بودجه برای وزارت اقتصاد و به خصوص سازمان اموال تملیکی در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بر حل مشکلات این خودروها در بخش‌های پلاک ملی، ترخیص و استاندارد نیز تاکید کرد و گفت: با حل مشکلات، عرضه این خودروها تسهیل شده و همه مردم می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

اجتهادی در خصوص حراجی‌های برخط خرده فروشی نیز بیان کرد: سامانه حراج برخط خرده فروشی سازمان اموال تملیکی رونمایی شده و اکنون نهمین حراجی با این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به جز تهران در سایر استان‌ها از جمله قم نیز برقرار است و ما هر هفته یک یا دو حراج برخط خرده فروشی داریم که همه واسطه‌ها حذف و خانواده‌ها در بستر قانونی تصویر کالای مورد نظر خود را در این حراجی‌ها دیده و برای خرید آن اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ویژگی اصلی سامانه برخط الکترونیکی حراجی خرده فروشی، این است که مشکلات سامانه برخط تدارکات الکترونیکی دولت را ندارد، افزود: ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است، در حالی که در سامانه ستاد باید برای ثبت نام، متقاضیان توکن تهیه می‌کردند؛ همچنین پیش پرداخت‌ها در صورتی که متقاضی برنده نشود بلافاصله بازگردانده می‌شود در حالی که در سامانه ستاد این مرحله شاید یک ماه طول می‌کشید.

اجتهادی تاکید کرد: خوشبختانه وزارت اقتصاد در بخش اموال تملیکی، تصمیمات و تدابیر به موقع و درستی را اتخاذ کرده و این موضوع سبب حل بسیاری از مشکلات مردم در این بخش شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس