کد خبر 1510118
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تیلور معادلات یزدانی را به هم ریخت

غیبت جادوگر آمریکایی در آخرین پیکارهای رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان، احتمالات را در خصوص دوئل ششم تیلور با ژنرال هشت ستاره کشتی ایران را با ابهام مواجه کرد.

به گزارش مشرق، براساس آخرین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی حسن یزدانی با ۴۸ هزار امتیاز در رده پنجم وزن ۸۶ کیلوگرم قرار گرفته و دیوید تیلور آمریکایی نیز با ۴۵ هزار امتیاز در رده هفتم قرار دارد. با توجه به قدرت‌نمایی این ۲ قهرمان جهان و المپیک در دسته ۸۶ کیلوگرم خروج آنها در جمع چهار نفر برتر رنکینگ اتحادیه جهانی می‌تواند یکی از مهمترین اخبار جهان کشتی باشد.

اما چرا یزدانی و تیلور با وجود سلطه بلامنازع در وزن ۸۶ کیلوگرم جایی در بین برترین‌های این وزن ندارند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است روند مسابقات رسمی و بین‌المللی این ۲ قهرمان جهان را در یک سال گذشته بررسی کنیم. یزدانی بعد از شکست در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد برابر تیلور در رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب حضور پیدا کرد و قهرمان شد اما تیلور بعد از فینال جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در هیچ رقابت بین‌المللی حضور پیدا نکرده و این موجب سقوط وی در جدول رنکینگ اتحادیه جهانی شد.

مسابقات کشتی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۳ شامل مسابقات زاگرب کرواسی (۱۲ تا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱)، قاهره مصر (۴ تا ۷ اسفند ۱۴۰۱)، بیشکک قرقیزستان (۱۱ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) و بوداپست مجارستان (۲۲ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲) بود. نفرات برتر این مسابقات با توجه به امتیاز کسب شده در رنکینگ اتحادیه جهانی صاحب جایگاه هستند. براساس امتیاز رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی و در پیکارهای قهرمانی جهان ۴ نفر برتر در قرعه‌کشی به صورتی در دو سمت جدول قرار می‌گیرند که نفر اول با چهارم و نفرات دوم و سوم نیز در سمت دیگر جدول حضور خواهند داشت و با این کار مدعیان اصلی تا مرحله نیمه‌نهایی و فینال با یکدیگر روبرو نخواهند شد.

تیلور در یکسال گذشته تنها در فینال ایکس کشتی آزاد آمریکا که اواخر خرداد ماه امسال در نیویورک برگزار شد حضور پیدا کرد و با پیروزی مقابل آرون بروکسی صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در پیکارهای جهانی شد. اما یزدانی در لیگ برتر، جام باشگاه‌های جهان و جام تختی نیز به روی تشک رفت نتایج درخشانی را رقم زد و همچنان مرد شکست ناپذیر مسابقات داخلی است.

براساس اعلام سایت کشتی آمریکا قرار بود دیوید تیلور در بوداپست حضور داشته باشد اما او در آخرین روزهای اعزام از سفر به مجارستان منصرف شد تا مایلس امینه آزادکار سن مارینویی عنوان قهرمانی این وزن را کسب کند. امینه با این قهرمانی جای حسن یزدانی را در رده چهارم جدول رنکینگ اتحادیه جهانی گرفت. در صورت حضور تیلور در بوداپست و کسب عنوان قهرمانی، او بالاتر از امینه و کورگولیف آزادکار روسی‌الاصل یونان قرار می‌گرفت و در جمع چهار نفر برتر بود.

حضور نداشتن یزدانی و تیلور در جمع چهار نفر برتر احتمال برخورد آنان را پیش از فینال رقابت‌های جهانی بلگراد افزایش داده است، خبری که نمی‌تواند برای یزدانی کاپیتان تیم کشتی آزاد ایران خوشایند باشد چون او تجربه خوبی در دیدار با تیلور در مرحله مقدماتی یا پیش از فینال ندارد. یزدانی در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ مجارستان در دیدار نخست برابر تیلور قرار گرفت و نتیجه را به جادوگر آمریکایی واگذار کرد تا دومین شکست خود را در برابر قهرمان جهان و المپیک تجربه کند.

سقوط آزاد یزدانی و تیلور در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی موجب شده تا این ۲ عنوان‌دار جهان و المپیک برخلاف ادوار گذشته، چشم به انتظار قرعه خود در پیکارهای جهانی بلگراد باشند که آیا در دو سوی جدول هستند یا در یک سمت جدول.

بی تردید عدم حضور تیلور در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی بسیاری از معادلات وزن ۸۶ کیلوگرم را به هم ریخته و ممکن است شاهد یک دیدار زودهنگام بین یزدانی و تیلور در بلگراد باشیم دیداری که بدون شک نه تیلور از آن استقبال خواهد کرد و نه یزدانی دوست دارد اتفاقات سال ۲۰۱۸ برای وی تکرار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    3 2
    یکی از معضلاتی که یزدانی با تیلور داره که بزرگترین ایراد کارش هست ، سرعت یزدانی هست که پایین اومده و این باعث شده که کشتی گیر امریکایی راحت زیر یزدانی رو بگیره
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 16
    اون سري با امتياز بالا يزداني را اشو لاش كرد اگر اين سري انجام شود با ضربه فني براي هميشه روح يزداني را كم مي كند
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      10 2
      خدارا شکر که بیسواد هرزه گویی مثل تو از پهلوان ایرانی دفاع نمیکند. اونکه از فارسی زبانان شنیده ای رو کم کردن است نه روح کم کردن، لاک پشت!
    • روجا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      10 2
      روی !! اما این آمریکایی غلط می کند برای حسن یزدانی ما ابراز وجودو عرض اندام کند انشاالله این بار پهلوان حسن یزدانی در همان سه دقیقه اول دیوید تایلور را آش و باشد مچ و ضربه فنی و مچاله خواهد گرد.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      3 0
      یادته چطور تیلور(خیاط) رو با پیچوندن پوزش خاک کرد
    • ایرانی GB ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 0
      آره تو راست میگی ,.... بهتره که پوشک خودت رو در آلبانی جانت عوض بکنی تا حالت بهتر بشه
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 1
      احیانا اسمت زیباکلام نیست ؟!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 2
    یزدانی جلوی تیلور حرفی واسه گفتن نداره کلا ایران جلوی امریکا حرفی برای گفتن نداره
    • مهدی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      خاک برسرت بی وجود ایران وایرانی هرکاری بخواد می کنه تیلور سیخی چند متاسفم برات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس