کد خبر 1509898
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
پوتین در اجلاس بریکس شرکت نخواهد کرد

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در اجلاس بریکس شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، با تصمیم مشترکی که اتخاذشده است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس بریکس که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

همچنین براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به جای پوتین در این اجلاس حضور خواهد داشت. کرملین هنوز به این بیانیه واکنش نشان نداده است.

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، رهبران چین، برزیل، هندوستان و آفریقای جنوبی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنانی اعلام کرد که بازداشت «پوتین» در جریان اجلاس بریکس به معنای «اعلام جنگ» علیه مسکو است.

دیوان کیفری بین المللی ۲۶ اسفند پارسال، برای پوتین به اتهام آنچه جنایت جنگی در اوکراین خوانده شد، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ با اوکراین را رد کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    3 63
    روسیه تو حلب سوریه قتل عام بزرگی کرد یک سری موشک ها به سمت نیروهای روسیه در اوکراین شلیک شده روش اسم حلب سوریه نوشته متن تسویه حساب بابت جنایات روسیه در حلب مثل اینکه شبه نظامیان سوری در اوکراین شرکت کردن علیه روسیه
    • عمیر IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      بپا موقع کامنت نوشتن با سر نری تو منقل
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    72 2
    ای کاش دادگاه سراسر نجاست لاهه یک بار هم برای جورج بوش، اوباما، ملکه انگلیس، آنگلا مرکل، مکرون و..... هم که میلیون ها انسان رو به فجیع ترین اشکال ممکن در جهان کشتن و آواره کردن دادگاه برگزار میکرد. سازمان های بین المللی فقط برای ظالم و بر علیه مظلوم هستن........
  • عمیر IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    7 66
    بدرک مرتیکه خونخوار کثیف
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
      61 5
      خونخوار زلنسکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس