کد خبر 150936
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

حمله روز گذشته عوامل تروریستی "لشکر جهنگوی" به شیعیان در پاکستان واکنش‌های گسترده احزاب و مردم این کشور را در پی داشت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عوامل گروه تروریستی لشکر جهنگوی روز گذشته در 2 حمله جداگانه به شیعیان شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، هفت نفر را شهید و چندین تن دیگر را زخمی کردند.

پس از انتشار این خبر، شیعیان خشمگین کویته بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و ضمن مسدود کردن جاده‌ها دست به تظاهرات زدند که در نتیجه آن، 2 تن کشته و 9 نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس زخمی شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین در حالی که پیکر قربانیان این حوادث را در دست داشتند، مقابل دفتر رئیس پلیس شهر تجمع کردند و شعار سردادند.

اعلام هفت روز عزای عمومی در پاکستان

سازمان های اهل تشیع از جمله "مجلس وحدت مسلمین"، "حزب دموکراتیک هزاره"، "کنفرانس شیعیان هزاره" و "شورای تحفظ عزاداری" این فاجعه را به شدت محکوم و  هفت روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کردند.

"راجا ناصر عباس جعفری" رهبر "مجلس وحدت مسلمین" با محکومیت کشتار شیعیان در شهر کویته، گفت: محکومیت کشتار شیعیان از جانب دولت مشکلی را حل نمی‌کند و باید اقدامات عملی برای جلوگیری از جنایت علیه شیعیان انجام شود.

"علامه عبدالخالق اسدی" دبیرکل "مجلس وحدت مسلمین" ایالت پنجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با عاملان حملات تروریستی به شیعیان پاکستان، گفت: اهل تشیع می‌توانند به این حملات واکنش نشان دهند اما به خاطر حفظ صلح و امنیت در کشور سکوت اختیار کرده‌اند.

"الطاف حسین" رهبر "جنبش متحده ملی" نیز با ارسال پیامی ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان، گفت: کشتار شیعیان کشتار انسانیت است و این نوع حملات تروریستی به امنیت کشور لطمه وارد می‌کند.

لشکر جهنگوی مسئولیت حمله به شیعیان را پذیرفت

در همین حال، سخنگوی این گروه تروریستی لشکر جهنگوی ساعات پایانی دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با رسانه‌های پاکستانی مسئولیت این حمله را پذیرفت و اعلام کرد که از فردا (امروز) عملیات این گروه بر ضد افسران پلیس نیز آغاز خواهد شد.

"محمد رضا وکیل" سخنگوی "حزب دموکراتیک هزاره" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کویته گفت: چند سال است که شیعیان پاکستان و بالاخص مردم قبایل هزاره در کویته توسط سازمان‌های ممنوع‌الفعالیت از جمله "سپاه صحابه"، لشکر جهنگوی و طالبان هدف نسل‌کشی و حملات تروریستی قرار گرفته‌اند اما دولت تاکنون واکنش جدی در مقابل این افراد نشان نداده است.

در همین حال، "سردار سعادت خان" رئیس قبایل هزاره و سایر سازمان‌های شیعی در اعتراض به این حادثه اعتصاب عمومی اعلام کردند که در نتیجه آن همه بازارهای کویته تعطیل شد.

پس از این حادثه، دولت بلوچستان مسئولیت‌های پلیس این منطقه را برای 2 ماه به نیروهای "سپاه مرزی" واگذار کرد و "راجا پرویز اشرف" نخست‌وزیر پاکستان نیز از مقامات این ایالت خواست تا هرچه سریع‌تر اوضاع این منطقه را به حال عادی بازگردانند.

طبق گزارشات پلیس پاکستان، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 181 نفر در حوادث تروریستی مختلف در بلوچستان کشته شدند که از این میان حدود 125 نفر  تنها در مناطق "مستونگ" و کویته هدف حملات تروریستی هدفمند قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس