اردوغان با 200 تاجر به عربستان، قطر و امارات می‌رود

رئیس جمهور ترکیه برای ترمیم وضعیت اقتصادی کشور خود سفر سه روزه‌ای را با همراهی شمار قابل توجهی از تجار به مقصد عربستان، قطر و امارات شروع کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در حالی عازم کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس می‌شود که در تلاش است فرصتی برای اقتصاد در حال فروپاشی این کشور فراهم کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در یک تور سه مرحله‌ای به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به عربستان سعودی سفر می‌کند تا به دنبال فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری برای اقتصاد ترکیه باشد.

رئیس جمهور ترکیه با همراهی ۲۰۰ تاجر وارد «جده» خواهد شد. وی قرار است با «ملک سلمان» و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کند. در طول سفر سه روزه اردوغان به منطقه، نشست‌های تجاری در عربستان، قطر و امارات متحده عربی ترتیب داده شده است.

این دیدار در حالی است که ترکیه با افزایش مالیات بر فروش سوخت سعی در بهبود اوضاع اقتصادی دارد. نرخ تورم رسمی در ترکیه ماه گذشته به ۳۸ درصد رسید که نسبت به بالاترین رقم ۸۵ درصدی در ماه اکتبر کاهش یافته است. با این حال، اقتصاد دانان مستقل معتقدند نرخ واقعی تورم در ماه ژوئن حدود ۱۰۸ درصد بوده است.

اردوغان امیدوار است کشورهای نفت خیز عرب خلیج فارس به رفع شکاف اقتصادی ترکیه کمک کنند. ترکیه به تازگی روابط خود را با عربستان سعودی و امارات پس از یک شکاف ۱۰ ساله ترمیم کرده است. اردوغان سال گذشته با محمد بن سلمان و «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد.

اردوغان قرار است روز سه‌شنبه در شهر «دوحه» با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و روز چهارشنبه با رئیس امارات در «ابوظبی» دیدار کند.

«جودت یلماز» معاون رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص گفته است که ترکیه در این سفر از امتیازات مهمی برای سرمایه‌گذاری برخوردار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    7 5
    وقتی کشورت تولید کننده باشه، تاجر میبری تا یه چی بدن یه چی بگیرن. ولی وقتی فقط نفت و چند تا محصول مشتقه تولید کنی، تاجری با خودت نمیتونی ببری...
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    15 5
    اردوغان جون مادرت بیا بورس ایران رو هم درست کن. بدبخت مون کردن این بی وجدان ها
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      چقدرم اینجوریه خخخ
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    9 8
    سیاست مدار های ما از سفر به کشورهای دیگر تاجر نمی‌برند تا اقتصاد مون احیا بشه فقط بلدن غیبت کنن از هر فرصتی برای غیبت استفاده می کنند
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    12 1
    ماشاالله مگه میخاد قطر را بخره خردنده شده
  • CA ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    10 12
    انشالله که این منافق هزار چهره با دماغ سوخته و دست خالی برگرده.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 14
    میره پول دربیاره،
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    7 8
    احتمالاً فردا هم این ازگل یه بیانیه مشترک درباره جزایر سه گانه ایرانی بده. جدیداً مد شده و بی عرضگی وزارت خارجه ما هم از عدم برخورد جدی با چین کار رو به اینجا کشونده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس