کد خبر 1509281
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت صادر می شود

سخنگوی فراجا گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش مشرق، سردار محمدسعید منتظرالمهدی اظهار کرد: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و درکمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرارگرفت.

وی افزود: مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند.

سخنگوی فراجا گفت: با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس مقرر شد، گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

وی افزود: اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی، مانتد دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی بسیار ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است.

سخنگوی فراجا ادامه داد: این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین ۳ تا ۵ روز کاری به دست متقاضیان در درب منازل خواهد رسید؛ فرایند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می‌شود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) درسراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال کنند.

وی افزود: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتی زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آن‌ها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد؛ در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

سردار منتظرالمهدی بیان کرد: پلیس از بهمن ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضینی که در سال‌های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین المللی صادر و به درب منزل آن‌ها ارسال کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 3
    یک زمانی حتی آرزوی زیارت به قیمت جانهای پاک بود
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    چرا به دفاتر یلیس بعلاوه ۱۰ نمیشه یک کار خوب که قرار است انجام بشه اینهم نصفه نیمه و با هزار اما و اگر یک کار درست که قرار است انجام بدهید خوب انجام بدید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    اتباع خارجی هم میتونن برن زیارت ولی کسی که به خاطر کار نتوسته بره سربازی و غایب شده نه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس