کد خبر 1509084
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کرم کمال گربه سیاه کشتی‌گیران ایران

باخت سه فرنگی‌کار ایران به قهرمان ترک در یکسال گذشته موجب شده تا از وی به عنوان یکی از مدعیان وزن ۶۰ کیلوگرم یاد شود.

به گزارش مشرق، فینال رقابت‌های رنکینگ بوداپست در وزن ۶۰ کیلوگرم در حالی روز گذشته میان کرم کمال ترکیه‌ای و امید آرامی برگزار شد که این بدلکار ترک توانست با برتری مقابل نماینده کشورمان به مدال طلا برسد. در این دیدار کمال توانست در دیداری حساس آرامی را با نتیجه هشت بر یک شکست دهد.

نام کرم کمال اولین بار به صورت جدی برای کشتی دوستان ایران به رقابت جهانی بلگراد بازمی‌گردد که محسن‌نژاد با توجه به اینکه در این مبارزه ۹ بر یک از رقیب خود جلو بود، اما در عین ناباوری و در حالی که کشتی به نفع او رو به پایان بود، با بدلکاری به موقع حریف، محسن‌نژاد را روی پل برد و در نهایت با ضربه فنی نماینده کشورمان را مغلوب کرد.

محسن‌نژاد چند ماه بعد توانست از حریف ترکیه‌ای انتقام بگیرد. نماینده کشورمان در جام جهانی باکو در جمهوری آذربایجان این حریف ترک را محو قدرت خود کند.

کرم کمال گربه سیاه کشتی‌گیران ایران

البته پیش از جام جهانی باکو، تیم کشتی فرنگی امید ایران در پیکارهای جهانی در اسپانیا حضور یافته بود و در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی در پیکارهای سال ۲۰۲۲ امیدهای جهان با حساب ۵ بر یک مغلوب کرم کمال شده بود.

****

رقابت این فرنگی‌کار برابر ۲ کشتی‌گیر دیگر کشورمان نیز با برد همراه بود و او توانست با شگرد خودش در جام وهبی امره ترکیه میثم دلخانی قهرمان جهانی اسلو را در فینال این رقابت‌ها از پیش بردارد و پس از آن نیز در رقابت رنکینگ بوداپست امید آرامی را شکست داد.

کرم کمال با یک رتبه بالاتر از مهدی محسن‌نژاد در رنکینگ جهانی با کسب ۳۹هزار و ۲۰۰ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد. در این وزن به طور قطع شارشنبکوف، نازاریان، فومیتا نیز حضور دارند که در رقابت جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را حساس خواهد کرد.

این کشتی‌گیر ترک که سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰توکیو و همچنین رقابت‌های قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. او توانست در اروپا یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز را در این وزن کسب کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس