انتخابات تناسبی از اصلاح قانون انتخابات حذف شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از حذف بند مربوط به تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران در پی مخالفت هیأت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش مشرق، علی حدادی درباره حذف بند مربوط به انتخابات تناسبی از مصوبه طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراهای مجلس برای رفع ایراد هیات نظارت بر سیاست های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مصوبه کمیسیون این بود که ایرادی که هیأت عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مخالفت انتخابات تناسبی با سیاست های کلی نظام، حذف شود.

وی با بیان اینکه در رأی گیری امروز کمیسیون شوراها، بند مربوط به انتخابات تناسبی مجلس در تهران حذف شد، افزود: سایر مواد این مصوبه در شورای نگهبان و در هیأت عالی نظارت مجمع تشخص مصلحت نظام تأیید شده بود و تنها این بند با مخالفت هیأت عالی نظارت مواجه شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس افزود: این مصوبه کمیسیون شوراها فردا - دوشنبه - باید در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان هم برسد لذا اصلاح قانون انتخابات در صورت تصویب مصوبه کمیسیون در صحن علنی و سپس تأیید شورای نگهبان، به قانون جدید انتخابات مجلس تبدیل شده و برای قانون انتخابات امسال مجلس، مبنای تصمیم گیری و اجرا خواهد بود.

حدادی با بیان اینکه مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس به زودی مراحل نهایی قانونگذاری را پشت سر گذاشته می شود، گفت: با ابلاغ نهایی این مصوبه، از ۱۹ مرداد ماه امسال پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم آغاز خواهد شد.

وی در این حال گفت که حذف بند مربوط به انتخابات تناسبی به دلیل اصرار نمایندگان بر ابقای مصوبه قبلی، نیازمند تأیید صحن علنی است.

پیشتر نیز محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و رئیس کمیسوین شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت وگو با ایرنا از حذف بند مربوط به انتخابات تناسبی در نشست امروز یکشنبه ۲۵ تیر ماه این کمیسیون در پی ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس