کد خبر 1508410
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
مهار آتش سوزی ۳ کارخانه در جاده دماوند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار آتش‌ سوزی گسترده در سه کارخانه تولید مصنوعات چوبی و ام‌دی‌اف در جاده دماوند خبر داد.

به گزارش مشرقِ، سید جلال ملکی جمعه شب گفت: ساعت ۱۲:۵۳ ظهر امروز(جمعه) خبر آتش‌سوزی گسترده در چند باب کارخانه در مسیر جاده دماوند به سمت تهران، بعد از پمپ بنزین کمرد از سوی همکاران آتش‌نشان در شهرهای دماوند بومهن، رودهن و پردیس به معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام شده و با توجه به اینکه این محدوده در خارج از محدوده عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بود با موافقت معاونت عملیات بی درنگ آتش‌نشانان چهار ایستگاه به همراه دستگاه‌های بالابر، تانکرهای آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شد.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در سه کارخانه مسقف که در مجاورت هم قرار داشتند رخ داده و هر کارخانه حدود ۱۵۰۰ متر مربع مساحت داشت به عبارتی آتش‌نشانان با حریقی به وسعت ۴۵۰۰ ۴ متر مربع مواجه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این کارخانه‌ها ورق‌های ام‌دی‌اف و مصنوعات چوبی در حجم زیاد تولید و نگهداری شده بود گفت: تمام این اقلام دچار حریق شده و شدت آن به حدی بود که علاوه بر اینکه سه کارخانه را کاملا در برگرفته بود سبب تخریب سقف یکی از این کارخانه‌ها نیز شده و در حال سرایت به کارخانه چهارم بود.

به گفته ملکی، در این شرایط آتش‌نشانان تهرانی با کمک دیگر آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفای حریق را از چند جهت آغاز کرده و در گام نخست موفق شدند تا از سرایت آن به اماکن مجاور جلوگیری کنند.

ملکی با بیان اینکه از بالگرد آب‌رسان نیز برای اطفای حریق استفاده شد تاکید کرد: شدت این آتش‌سوزی به حدی بود که در چندین نوبت از بالگرد آب‌رسان برای تخلیه آب روی محل استفاده شد و در نهایت با تمام اقدامات انجام شده شعله‌های آتش در این محل خاموش شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ چهار ایستگاه آتش‌نشانی که از دقایق اولیه به محل اعزام شده بودند با موافقت ستاد فرماندهی به ایستگاه بازگشته و عوامل ۲ ایستگاه جدید به عنوان نیروهای کمکی تازه‌نفس در این محل حضور دارند البته حضور آتش نشانان تهرانی تا پایان کامل ماموریت شعله‌زنی ادامه خواهد داشت و پس از آن محل برای بررسی علت وقوع حادثه و همچنین تخمین خسارات به عوامل آتش‌نشانی پردیس تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش‌ها تا به این لحظه این حادثه خسارت جانی نداشته و هیچ مورد مصدومیت ناشی از حریق را در آن شاهد نبودیم. شاید ممکن است چند نفری به دلیل دودگرفتگی یا استرس به عوامل اورژاس مستقر در محل مراجعه و خدمات سرپایی دریافت کنند، اما اینکه کسی در آتش‌سوزی دچار آسیب شود نداشتیم.

۵ سوله تولید چوب و رنگ در آتش سوخت

همچنین رئیس آتش نشانی شهر پردیس در این باره گفت: در آتش سوزی گسترده ناحیه صنعتی خرمدشت پنج سوله تولید چوب و رنگ در آتش سوختند.

مهدی درفکی عصر جمعه درباره این حادثه توضیح داد: با اعلام آتش‌سوزی در در سامانه آتش‌نشانی، نیروهای عملیاتی پیش‌رو و پس‌رو شهر پردیس به محل اعزام و برای مهار کردن آتش در کانون حریق قرار گرفتند.

وی افزود: با گستردگی آتش‌سوزی و اعلام کمک از شهرستان‌های همجوار، ایستگاه‌های آتش‌نشانی از شهرهای بومهن، رودهن، دماوند و همچنین ایستگاه آتش‌نشانی ۲۶ و ۳۴ تهران و ایستگاه ۶۴ نجات تهران نیز برای امدادرسانی واطفا حریق وارد میدان شدند.
رئیس آتش‌نشانی پردیس گفت: در این آتش‌سوزی پنج سوله مربوط به یک کارگاه تولید چوب و رنگ که مواد اشتعال‌زای نفتی، بنزین، تینر و چوب نگهداری می‌شد در آتش سوختند.

وی گفت: این حادثه خسارت جانی در پی نداشت و با انجام عملیات بی وقفه بیش از یک ساعت و نیم همکاران و مصرف چهار هزار لیتر آب و ۴۲۰۰ لیتر فوم حریق اطفا شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس