رئیس جمهور پاکستان: پیشرفت ایران باوجود تحریم‌ها چشمگیر است

رئیس جمهور پاکستان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت بالای روابط دو کشور همسایه و لزوم گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی، گفت: توسعه و پیشرفت استثنایی ایران با وجود موانع تحریمی چشمگیر و مایه خرسندی است.

به گزارش مشرق، رضا امیری مقدم امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد با عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر ایران بر نگاه ویژه تهران برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با اسلام‌آباد تاکید کرد.

وی در ادامه گزارشی از آخرین سطح روابط دوجانبه و برنامه‌های خود برای گسترش مناسبات ایران و پاکستان به ویژه کمک به افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ارائه کرد.

امیری مقدم با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمانه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به همتای پاکستانی، اظهار داشت: تعامل با کشورهای دوست و مسلمان به ویژه همسایگان از جمله پاکستان در اولویت سیاست خارجی دولت ایران قرار دارد.

سفیر ایران در پاکستان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دوجانبه به ویژه افتتاح دو پروژه مهم مرزی شامل بازارچه مرزی و خط انتقال برق پولان-گبد با حضور سران دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده تعمیق هرچه بیشتر روابط با کشور دوست و برادر پاکستان به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجارت مرزی و انرژی است.

وی همچنین مواضع دولت و ملت پاکستان در واکنش به اهانت به قرآن کریم را تحسین برانگیز دانست. امیری مقدم با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزود: خنده دار است که رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل نسبت به حقوق بشر در پاکستان اظهار نگرانی کرده است.

طرفین همچنین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان، تحولات منطقه‌ای، مسائل جهان اسلام و موضوعات مختلف بین المللی تبادل نظر کردند.

علوی، رئیس جمهور پاکستان با محکوم کردن اقدام شنیع بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار جهان اسلام در مقابله با پدیده اسلام هراسی تاکید کرد.

رییس جمهور با ابراز قدرانی از اهتمام ویژه رئیس جمهوری ایران در توسعه روابط با همسایگان، بهبود روابط تهران و ریاض را برای منطقه و جهان اسلام مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: زمینه برای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان فراهم است.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان ابراز اطمینان کرد که تلاش‌های مسوولان بلندپایه دو کشور همسایه در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف به طور منظم و پیوسته ادامه خواهد یافت.

امیری مقدم، سفیر ایران از ابراز محبت مقامات دولت و مردم پاکستان در مدت کوتاه حضورش در این کشور تشکر و تاکید کرد که بر اساس دستورالعمل مقامات جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رییس جمهوری همه توان خود را برای رشد و توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور به ویژه افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی به عمل خواهد آورد.

روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: علوی بر لزوم ارتقای تعاملات اقتصادی و بازرگانی دوجانبه و سودمند میان ایران و پاکستان از طریق سازوکار نهادی ایجاد شده و همکاری‌های بخش خصوصی تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین خواستار گسترش روابط تجاری از طریق تقویت سازوکار نهادی و فعال سازی بیشتر بازارچه‌های مرزی دو کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Alptakin IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    7 3
    چرا فقط شما پیشرفت های چشمگیر رو میبینید و میگوید..چرا ملت هیچی بجز گرانی و فساد چیزی ازتون نمیبینه
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      خودت چکاره ای؟ حرف مفت زدن که مالیات نمی خواهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس