سلاجقه: پروژه میانکاله هیچ‌گونه مجوز محیط‌زیستی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از دید سازمان محیط زیست، پروژه میانکاله مجوز محیط زیستی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از دید سازمان محیط زیست پروژه ای به عنوان پتروشیمی میانکاله وجود ندارد. در خصوص فنس گذاری انجام شده نیز دستگاه قضایی باید پاسخ دهد. ما کار لازم را انجام دادیم و هیچ مجوزی برای این پروژه از سوی سازمان محیط زیست داده نشده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بنده از همینجا در رسانه‌ها اعلام می کنم، چنانچه مجوز محیط زیستی برای پروژه پتروشیمی میانکاله وجود دارد، همین الان در رسانه ها منتشر شود تا مردم نیز بدانند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می شود که تعداد اندکی در سازمان محیط زیست نفوذ داشته و تشویق می کنند تا این کار انجام شود، بیان کرد: ما مجموعه ای از دولت و حاکمیت بوده و بر اساس نفوذ افراد کار نمی کنیم. سازمان حفاظت از محیط زیست دارای قانون و آئین نامه بوده و یک دشتگاه علمی و تخصصی است. تصمیمات ما نیز بر اساس قانون و آئین نامه و نگاه علمی اتخا می شود.با نفوذ و فشار اتفاقی در سازمان حفاظت از محیط زیست نخواهد افتاد.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه این احتمال داده می شود که خود مجری میانکاله به فشار و نفوذ روی بیاورد، بیان کرد: ما در حوزه تخصصی خود زمانی که درخواستی داده می شود، طبق یک فرآینده کاملا مشخص بر اساس قوانین و آئین نامه هایی که وجود دارد، در گروه کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد. متاسفانه بحث دیگری که در کشور مطرح می شود این است که سازمان محیط زیست بر اساس نظر یک یا دو کارشناس تصمیم می گیرد. در حالی که در کل کشور و در مسائل اجرایی بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی گام برداشته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس