هشدار توتال‌انرژی به احتمال کمبود گاز در اروپا/شرایط وابسته به دما و انتخابات آمریکا

مدیرعامل غول نفتی توتال‌انرژی با ارزیابی بازار ارایه گاز در اروپا به دلیل تحریم‌های گسترده علیه روسیه، نسبت به احتمال کمبود گاز برای شهروندان اروپایی در زمستان آینده هشدار داد.

به گزارش مشرق، پاتریک پویَنه (Patrick Pouyanné) اعلام کرد: از نظر گاز ذخایر ما در ماه اکتبر تکمیل خواهد شد. اما در صورت بروز یک زمستان سرد، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی قاره اروپا برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگان قاره سبز در طول این فصل کافی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این موضوع لزوماً بدان معنا نیست که باید از کمبود هراس داشت، افزود: در صورت وقوع این شرایط واردات گاز هزینه بالایی خواهد داشت.

مدیرعامل توتال‌انرژی با بیان اینکه [تامین گاز] اروپا به شرایط سیاسی در ایالات متحده وابسته است، با ابراز نگرانی از احتمال شکست دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، هشدار داد: اگر جمهوریخواهان تصمیم بگیرند صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) را [به اروپا] متوقف کنند، یک خطر سیستماتیک وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، به دلیل جنگ در اوکراین، واردات گاز روسیه به قاره اروپا به شدت کاهش یافته و از ۱۴۶ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۱ به ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

رهبران این قاره برای جبران کمبود گاز، به طور قابل توجهی واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را افزایش داده‌اند. موضوعی که به دلیل پیچیدگی فرایندها، از گازی که با خط لوله به این قاره منتقل می‌شد، بسیار گرانتر تمام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    زمستان سخت ینی ؟؟خخخخخ
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس