اظهارات جدید وزیرخارجه عمان درباره توافق تهران- ریاض

وزیر امور خارجه عمان ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در یمن، گفت توافق ریاض و تهران بازتاب مثبتی بر منطقه دارد.

به گزارش مشرق، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو سخنرانی کرد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزیر خارجه عمان گفت: «امیدواریم نشست میان روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تقویت روابط کمک کند. ما کارشکنی‌های اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم می‌کنیم.»

بدر البوسعیدی اضافه کرد: «ما به‌شدت نگران تحولات سودان هستیم. بار دیگر بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در یمن تاکید می‌کنیم. جنگ در اوکراین برای امنیت جهانی تبعات خواهد داشت.»

البوسعید همچنین بیان کرد: «ما به اهمیت ایجاد راهکار مسالمت‌آمیز برای نزاع اوکراین باور داریم. توافق میان ریاض و تهران بازتاب مثبتی بر منطقه دارد. امیدواریم شراکت کشورهای حاشیه خلیج [فارس] با روسیه به ساخت آینده‌ای باثبات‌تر و شکوفاتری منجر شود.»

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست گفت: «روابط کشورهای عضو شورای همکاری و رسویه در برهه اخیر از نظر اقتصادی شاهد رشد بوده است.»

ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در مسکو آغاز شده است. هدف از این نشست تقویت روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه است که طی آن به بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته خواهد شد.

پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، در ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی با حضور سرگئی لاوروف در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- برگزار شد.

طبق آخرین آمار اعلام‌شده در سال ۲۰۲۱، میزان مبادلات تجاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه به ۷.۶ میلیارد دلار رسیده است و ابزارهای برقی و پلاستیک از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی از کشورهای مذکور به روسیه و غلات، مس و فرآوردهای آن مهم‌ترین اقلام وارداتی از روسیه به این کشورها هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس