کد خبر 1507182
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
اوسمار: فوتبال ایران مثل برزیل است/ رقابت پرسپولیس و استقلال از بزرگ‌ترین بازی‌های دنیاست

مربی برزیلی پرسپولیس اظهار داشت: هر تیمی آرزو دارد که بازیکنان ما را در اختیار داشته باشد.

به گزارش مشرق، بعد از ناکامی سرخ‌پوشان در لیگ بیست و یکم و بعد از تغییرات گسترده در نیمکت این تیم، اوسمار ویرا مربی ۴۷ ساله و برزیلی با نظر یحیی گل‌محمدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد تا دستیار اول این مربی در این تیم باشد. اوسمار که نقش تعیین‌کننده‌ای در قهرمانی‌های این فصل پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس و جام حذفی داشت، با پایان فصل قراردادش با سرخ‌پوشان پایتخت به اتمام رسید. از همین رو بعد از مذکرات صورت گرفته بین مدیران باشگاه پرسپولیس قرارداد این مربی برای یک فصل دیگر با پرسپولیس تمدید شد.

این مربی برزیلی که سابقه کار در اینترناسیونال و کورینتیانس برزیل را دارد، حالا بعد از تمدید قرارداد خود با پرسپولیس در مورد حضور در ایران و پرسپولیس به گفت‌وگو پرداخته است.

از تجربه حضور در ایران و پرسپولیس برای ما بگویید.

حضور در ایران برای من یک تجربه جالب و هیجان‌انگیز بود. در خارج از ایران همیشه علیه این کشور صحبت می‌کنند؛ بعد از حضور در این کشور فهمیدیم آن حرف‌ها همه دروغ است. من علاقه‌ای شدیدی به فرهنگ و مردم ایران پیدا کرده‌ام و همین موضوع باعث شد تا به کار خود در این کشور ادامه دهم. از طرفی نیز حضور در پرسپولیس و قهرمانی با این تیم همه چیز را برای من به صورت خاص و ویژه‌ای رقم زد. من بعد از کش و قوس‌های فراوان تصمیم گرفتم به ایران بیایم و از کشور و خانواده خودم جدا شوم و وقتی در پایان فصل موفق شدیم قهرمان لیگ و جام حذفی شویم، خستگی از تن من در رفت و همه‌چیز به بهترین شکل ممکن رقم خورد. ترک کشورم و داشتن یک فصل با این عناوین واقعا برایم شگفت‌انگیز بود.

بیشتر بخوانید:

مبلغ آپشن خارجی‌های پرسپولیس مشخص شد

فوتبال ایران را چطور دیده‌اید؟

فوتبال ایران پر از استعدادهای ناب است اما شرایط سخت افزاری فوتبال در ایران باید بهتر از این شود. کیفیت زمین‌ها، نور و برخی امکانات دیگر که نیاز اولیه فوتبال است اگر ارتقا یابد، کیفیت بازیکنان و در نتیجه کیفیت فوتبال ایران و بازی‌ها بهتر می‌شود و اینگونه ایران حرف‌های زیادی در جهان فوتبال خواهد داشت. فوتبال ایران ویژگی‌هایی دارد که بسیار خوب است. در ایران فوتبال به شدت رقابتی می‌شود و فرقی‌ نمی‌کند شما با کدام تیم بازی دارید و همین موضوع کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. این ویژگی دقیقا همانند فوتبال برزیل است. سطح بازیکنان بسیار متنوع است، بازیکنان از نظر بدنی قوی هستند. برخی بازیکنان باهوش و حتی استعدادهای فنی دارند.

نظرتان در مورد یحیی گل‌محمدی چیست ؟

کار با یحیی گل‌محمدی لذت‌بخش و فوق‌العاده است او یک رهبر واقعی است. کاری که او در هفته های پایانی کرد، بی‌نظیر بود. او با هوشمندی تمام کادرفنی و بازیکنان خود را انتخاب کرد و با رهبری آنها به هدفی که در نظر داشت رسید. باید بگویم خوشحال هستم که می‌توانم همچنان با او کار کنم. حضور گل‌محمدی در پرسپولیس نقش مهمی در تمدید قراداد من با پرسپولیس داشت.

در مقطعی از فصل تیم بعد از شکست از سپاهان از قهرمانی دور شد و کمتر کسی فکر می‌کرد پرسپولیس قهرمان لیگ شود. چه اتفاقی رخ داد که شما قهرمان شدید؟

در هر صورت در بخشی از فصل تیم‌ها بنا بر دلایل مختلف دچار فراز و نشیب می‌شوند. باید بگویم ما از روز اول برای رقم زدن یک فصل شگفت‌انگیز برای هواداران هم قسم شدیم. همه ما به خوبی از ظرفیت‌های که داشتیم آگاه بودیم و قسم خوردیم تا رسیدن به عنوان قهرمانی تسلیم نشویم. اکنون خیلی خوشحال هستم که توانستیم به هدفی که با هم معین کرده بودیم، برسیم و قهرمان ایران شویم.

نظر شما در مورد هواداران پرسپولیس چیست ؟

هواداران پرسپولیس فوق العاده هستند. نقش آنها در این موفقیت‌ها انکارناپذیر است. در بدترین شرایط در روزهایی که تیم نتیجه نمی‌گرفت، آنها از ما حمایت کردند. هواداران در روزهایی هم که اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را نداشتند، در شبکه‌های اجتماعی همواره ما را حمایت کردند و اگر نبودند این قهرمانی‌ها به دست نمی‌آمد. آنها همانند یک ارتش در روزهایی که کار برای ما سخت شده بود به کمک ما آمدند. جا دارد از این ارتش سرخ تشکر کنم.

ستاره پرسپولیس در فصلی که گذشت که بود ؟

ما بازیکنان خوب و متعهدی داریم و آرزوی هر تیمی‌ است که آنها را در اختیار داشته باشند. نقش همه بازیکنان در لحظات مختلف مهم بود و نمی‌شود یک نفر را به عنوان ستاره تیم معرفی کرد. زمانی که شما می‌خواهید قهرمان شوید، نمی‌توانید فقط چند بازیکن خوب داشته باشید بلکه تمامی آنها باید ستاره باشند. از طرفی نیز ارتباط بین بازیکنان و کادرفنی بسیار خوب بود و ما همیشه به یکدیگر اعتقاد داشتیم. این موضوع نقش تعیین‌کننده‌ای در قهرمانی پرسپولیس داشت.

پیروزی در شهرآورد پایتخت برابر استقلال در لیگ برتر و جام حذفی، نقش بسزایی در قهرمانی‌های پرسپولیس داشت، جو این بازی را چطور دیدید؟

شهرآورد یک بازی متفاوت است. این بازی فراتر از هر دیداری در ایران بود. من می‌توانم حساسیت بازی استقلال و پرسپولیس را با دربی‌های بزرگ دنیا مقایسه کنم و آن را در بین یکی از حساس‌ترین بازی‌ها فوتبال جهان قرار دهم. جو دو دربی پایانی بی‌نظیر و باورنکردنی بود. هواداران انرژی فوق العاده‌ای را از روی سکوها به ما نشان دادند و همین موضوع کمک کرد تا ما در این دو بازی حساس به برتری دست پیدا کنیم و در پایان این ما باشیم که در رقابت با استقلال به قهرمانی می‌رسیم.

متاسفانه بعد از دبل قهرمانی پرسپولیس، برخی از اعضای باشگاه استقلال حرف‌های را مطرح کردند تا قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سوال ببرند. نظر شما چیست؟

متاسفانه این نوع رفتارها در برخی از کشورها رخ می‌دهد. به نظر من بازیکنان و مربیان هر حرفی دارند باید در زمین با تکنیک و عملکرد خود نشان دهند. رقابت در مستطیل سبز است و بعد از پایان بازی اگر نتیجه مطلوب خود را نگرفتید، این نشان از کم‌کاری شماست و هر حرف دیگری جز پذیرش ضعف خود بهانه‌جویی خواهد بود. زبان فوتبال این است و نتیجه‌ای که می‌گیرید نشانگر عملکرد شماست. چیزی که مشخص شده قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی است و ما قهرمان ایران هستیم.

برنامه شما برای فصل جدید چیست ؟

خوشحال هستم که یک فصل دیگر در ایران و پرسپولیس هستم. ما در این فصل به عنوان قهرمان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم و بعد از ۲ بار حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان، حالا باید به فکر قهرمانی باشیم. از طرفی نیز ما در این فصل از رقابت‌های فوتبال ایران مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی هستیم و حفظ این عنوان کار به مراتب سخت‌تری نسبت به قهرمان است و همین موضوع باعث می‌شود تیم‌ها با انگیزه بالایی برابر ما به میدان بیایند. امیدوار هستم با اتحاد و حمایت هواداران قهرمانی‌های خود را تکرار کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    نه بابا!! بیشتر تیم ها آرزوی داشتن باباحمید، آقا مهدی تاج و آقا خدادادافشاریان را دارند که مثل پرسپولیس به آنها جام اسنپی اهدا کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس