به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری در صفحه خود به معرفی اشرف مروان، یک ابرجاسوس مصری پرداخت و نوشت:

ابرجاسوس مصری یکی از شخصیت های جالبی که در مدت اخیر در موردش کتاب خواندم و مستند و فیلم دیدم اشرف مروان، داماد جمالعبدالناصر و یکی از افراد بانفوذ و تصمیم ساز در دولت انورسادات رییس‌جمهور پیشین مصر است . فردی که همزمان از او به عنوان دیپلمات،تاجر و جاسوس یاد می شود.

بر اساس روایت های تاریخی او در مقطعی حساس در دهه ۷۰ میلادی و به در خواست و پیشنهاد خودش با اسم رمز «فرشته » برای سرویس اطلاعاتی اسراییل موساد کار کرده است . عده ای از تحلیل گران او را فردی طرفدار صلح میان اعراب و اسراییل می دانند و در مقطعی که همزمان برای مصر و اسراییل فعالیت داشته ،تلاش کرده که سطح خصومت بین این دو را کاهش دهد. براساس مستندی که شبکه الجزیره در مورد این جاسوس منتشر کرده است برخی از اسنادی که وی در اختیار اسراییلی ها گذاشته است هنوز محرمانه است . در این مستند برخی از تحلیل گران تاکید دارند که وی جاسوس دو جانبه بوده است و

در این راستا همزمان در اسراییل و مصر از او به عنوان قهرمان یاد می شود . آقای اشرف مروان که رابطه خوبی با سران برخی از کشورهای عربی از جمله معمر قذافی رهبر سابق لیبی داشت از دهه ۸۰ وارد تجارت اسلحه شد و درآمد زیادی را از این طریق کسب کرد

او در سال ۲۰۰۷ از بالکن خانه اش در یکی از مناطق لوکس لندن به پایین پرتاب شد و فوت کرد . در مورد مرگ او سه فرضیه مطرح است، عده ای از جمله خانواده اش، معتقد هستند که دشمنان وی او را به قتل رساندند و از بالکن به بیرون پرتابش کردند .

«مونا جمال عبدالناصر» همسر او از جمله کسانی است که معتقد است در پشت قتل وی موساد قرار دارد . عده ای بر این باور هستند که او خودکشی کرده است و عده ای نیز می گویند که او بر اساس بی احتیاطی به پایین بالکن پرتاب شده است.

اگر علاقمند هستید که در مورد این شخصیت مرموز مصری بیشتر بدانید،توصیه می کنم که کتاب «جاسوسی که سقوط کرد » را بخوانید و یا فیلم سینمایی The Angel و مستند الجزیره با عنوان «ابرجاسوسی که داماد جمال عبدالناصر بود» را ببینید .

اشرف مروان؛ دیپلمات، تاجر و جاسوسی که اطلاعاتش هنوز محرمانه است!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 2
    سگ تو روحش خائن کثیف
  • z IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 1
    کلا ما ایرانی ها خائن ها و جاسوسا رو دوست داریم و برامون ادمای جالبی ین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مجید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    7 0
    چند سال بگذرد که اینگونه جاسوسان کشور ما رسوا شوند
  • رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 1
    حالا که اسراییل اعتراف کرد اشرف مروان جاسوس آنها بوده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس