ادعاها درباره برکناری «گراسیموف« از فرماندهی جنگ اوکراین

رسانه‌های غربی مدعی هستند که رئیس‌جمهور روسیه، ژنرال «والری گراسیموف» را از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی مدعی هستند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ژنرال «والری گراسیموف» ۶۷ ساله را کمتر از شش ماه بعد از انتصاب از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده است.

به گزارش «دیلی میل» به نقل از رسانه‌های روسیه، «میخائیل تپلینسکی» جایگزین او شده است. طبق این گزارش، اقدام پوتین که هنوز رسماً تایید نشده، جدیدترین تغییر و تحول در فرماندهی جنگ ۱۷ ماهه در اوکرین است.

به گزارش «مسکو تایمز»، گراسیموف در سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه باقی می‌ماند اما مسئولیت کلی جنگ اکنون به تپلینسکی ۵۴ ساله فرمانده نیروهای هوابرد این کشور سپرده شده است.

اقدام ادعایی درباره برکناری گراسیموف کمتر از سه هفته بعد از شورش مسلحانه گروه واگنر به تحریک فرمانده آن «یوگنی پریگوژین» در روسیه انجام شده است.

ادعا می‌شود گراسیموف از زمان شورش واگنرها در انظار عمومی ظاهر نشده است. به ادعای دیلی میل، معاون او «سرگئی سوروویکین» ملقب به ژنرال آرماگدون که شایعه شده به دلیل اطلاع از طرح کودتا و حمایت ضمنی از پریگوژین بدون دسترسی به وسایل ارتباطی تحت بازجویی قرار دارد، هم در انظار عمومی دیده نشده است.

همچنین شایعه شده «یونس بِک یِوکوروف» معاون وزیر دفاع روسیه که در روز شورش واگنرها با پریگوژین فرمانده این گروه دیدار کرد، ناپدید شده و در صف اخراج قرار دارد.

ادعاها در باره پاکسازی نظامی روسیه در حالی است که از زمان پایان شورش ۲۴ ساعته گروه واگنر، تغییر مهمی در ساختار نظامی روسیه ایجاد نشده و اوضاع به سرعت به روال عادی بازگشته و کارزار نظامی روسیه در اوکراین با ناکام گذاشتن ضدحملات کی‌یف و تحمل خسارات و تلفات سنگین به آن ادامه دارد.

اخیراً رئیس‌جمهور بلاروس که با میانجیگری او شورش مسلحانه گروه واگنر پایان یافت، از عدم حضور یوگنی پریگوژین در بلاروس خبر داد و گفت او به روسیه بازگشته است. همچنین گفته می‌شود ده‌ها هزار نیروی تحت امر پریگوژین در روسیه هستند.

طبق گزارش‌ها، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سه راه را پیش روی واگنرها گذاشته است: ملحق شدن به وزارت دفاع روسیه، نقل مکان به بلاروس یا انحلال.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس