کد خبر 1507045
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
سمند شاسی بلند

هفته گذشته خبری با محتوای قصد ایران خودرو برای تولید محصولی با عنوان سمند شاسی بلند منتشر شد، قرار بود تا نام این محصول گنو باشد. حالا ایران خودرو در واکنش به این خبر اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، چند سالی می‌شود که پروژه سمند شاسی بلند در ایران خودرو مطرح شده و تعدادی طرح مفهومی هم برای آن طراحی و منتشر شده است، اما هرازچندگاهی این پروژه از صندوق پروژه‌های کلیدنخورده ایران خودرو خارج می‌شود و بعد از غبارروبی رسانه‌ای دوباره به داخل این صندوق بازمی‌گردد. این‌بار هم این اتفاق به روال سال‌های قبل دوباره تکرار شده و امروز ایران خودرو نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

داستان سمند شاسی بلند

یکی از نقدهایی که سال‌هاست بر ایران خودرو وارد است، کمبود تنوع و قدیمی بودن سبد محصولات این شرکت خودروساز است. ایران خودرو برای خروج از زیر بار این هجمه، محصولی را با نام سمند شاسی بلند طراحی کرد، اما انگار قرار است این خودرو هم مثل پیکاژو و دیگر محصولات ناتمام ایران خودرو تنها در حد طراحی مفهومی باقی بماند.

تفاوتی که این محصول با دیگر پروژه‌های ناتمام ایران خودرو دارد این است که تا به حال حتی نمونه پروتوتایپ آن هم تولید نشده است.

آیا سمند شاسی بلند به واقعیت می‌پیوندد؟

برای پاسخ به این سول باید ابتدا مقصود از خودروی شاسی بلند را مشخص کرد. از زمان ورود کراس‌اوورها به بازار ایران به اکثر محصولاتی که مقداری از سدان‌ها ارتفاع بلندتری دارند و صندوق عقب هم نداشتند شاسی بلند می‌گویند، اما هیچ‌گاه نمی‌توان خودرویی مثل تویوتا لندکروزر را با تیوولی مقایسه کرد.

خودروهای suv مثل لندکروزر از شاسی مستقل و سیستم تعلیق‌های بسیار قوی‌تر و متفاوت‌تر از تیوولی و دیگر کراس‌اوورها بهره می‌برند.

ریرا محصول جدید ایران خودرو که بر اساس پژو ۲۰۰۸ تولید می‌شود و از زمستان ۱۴۰۲ روانه بازار می‌شود یک کراس‌اوور است، اگر مقصود از خودروی شاسی بلند را کراس‌اورر در نظر بگیریم ایران خودرو موفق به تولید چنین محصولی شده است.

اگر مقصود از شاسی بلند خودرویی suv باشد، باید گفت که ایران خودرو فاصله نسبتاً زیادی با تولید چنین محصولی دارد.

تکذیب تولید سمند شاسی بلند

حالا ایران خودرو تولید این محصول را تکذیب کرده است. علت منتشر شدن دوباره‌ی این خبر را می‌توان به گردن محصول جدید ایران خودرو تارا انداخت. این بار در کنار سمند شاسی بلند تصاویری در مورد وانت و پیکاپ تارا نیز منتشر شد، امری که احیا و رسانه‌ای شدن دوباره پروژه سمند شاسی بلند را به دنبال داشت.

همچنین، ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد تصاویری که از رندرهای این دو محصول در فضای مجازی منتشر شده، طراحی و انتشار آنها توسط علاقه‌مندان این خودروها انجام گرفته است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه ایران خودرو اعلام کرد که در مورد اقدامات توسعه‌ای گروه صنعتی ایران‌ خودرو اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و محصولات جدیدی که در دستور کار طراحی و توسعه قرار دارد در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    26 0
    این طراحی به نام گنو توسط یک طراحی ایرانی به مدیران وقت ایران خودرو(ایران لگن) پیشنهاد داده شد جالب مدیر اون موقع به طراح اظهار کرده:هرموقع خاستیم شاسی بلندsuvبسازیم از طرح شما استفاده خواهیم کردبیش از چندین سال از ماجرا گذشته و خبری نشد. تا زمانی که این مدیران بی لیاقت وکیلویی درمناصب مختلف گماشته شوند وضعیت مردم خصوصاً صنعت خودرو به همین فلاکت خواهد بود.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      تا زمانیکه این ملت دانا، آشغال های تولید شده ی این شرکت ها را با هر قیمتی خریداری می کنند، شرکت ها چه نیازی دارند که هزینه کرده و جنس جدیدی تولید کنند ، !!¡!!! ما می خریدم
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    9 0
    سمند شاسی بلند؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    22 1
    سالهاست روزبروز فاصله خودروسازی ما با کل جهان زیاد و زیادتر شده تا رسیدیم بجایی که ماشینهای ما رو به لگن هم حساب نمی کنن اما بازم ول کن خودرو ملی جون جونم نیستیم چون خوب میتونیم به 20 برابر قیمت به مردم داخل قالبش کنیم
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 0
    بعد از پروژه های بزرگ وانت سمند-وانت ال نود و وانت پژو پارس قطعا این هم جز دستاوردهای خودروسازی ما خواهد بود
  • حمید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    تمام پول و سرمایه های مردم توسط ایران خودرو و سایپا رد مال به کشور های غربی میشود آنوقت عده ای دم از خودروی ملی میزنند به جز 15 درصد صندوق بازنشتگی تمام پول ها از کشور خارج شده و با بیکفایتی ناظران ضرر انباشته معرفی میشود
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    خر رو هر چقدر بزک کنی بازم خره.اسب نمیش
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    در این دوتا کارخونه به اصطلاح اتومبیل سازی رو ببندید شده محل بخور بخور یه مشت مافیای خونخوار
  • حسن IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 2
    تاوقتی مردم طماع ایران میخرن اینا لگن میسازن اقا نخرین
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    چه گینیگی هست ولی حتما 1 میلیارد قیمتشه یادش بخیر یه زمانی نه چندان درو به پراید سوار ها میگفتن گدا الان میگن لاکچری سوارهای کینگ
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ایران خودرو با اون تیم فنی و مدیرهای درجه یکش اصلا نزدیک این چیزها نباید بشه به فازش نمیخوره همون یه ۲۰۷ که شش تا زائیده رو بفروشه کار بزرگی کرده اینا دنبال پروژه تغیی چراغ و داشبورد برا زدن رانت میلیاردی به جیبن
  • هادی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    تکذیب هم نمیکردی معلوم بود که اینکاره نیستید
  • حمیدرضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    مافیای خودرو وماادراک مافیای خودرو!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس