کد خبر 1505621
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
سمند شاسی بلند

سمند شاسی بلند، محصول جدید شرکت ایران خودرو بوده که می‌خواهد با راهی کردن آن به بازار، رقبای داخلی خود را به چالش بکشد. این شاسی بلند را گنو نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده از شرکت ایران خودرو، این شرکت قصد دارد سمند شاسی بلند خود را با نام گنو تولید کند و طراحی این SUV در ایران خودرو در دست اقدام است.

فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند جدید ایران خودرو در دسترس نیست، اما این احتمال می‌رود که مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود؛ بنابراین پس از تکمیل پروژه پلتفرم و طراحی گنو، احتمالاً پیشرانه EFP ایران خودرو را روی این SUV مشاهده کنیم.

این پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۱.۷ لیتر حداکثر قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب‌بخار و ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. البته طبق اخباری که اخیراً از سمت شرکت ایران خودرو مبنی‌بر توسعه پیشرانه‌های سه سیلندر منتشر شده، احتمال دیگر، این است که پرقدرت‌ترین نمونه این پیشرانه با تکنولوژی TGDI، روی سمند شاسی بلند و سنگین وزن این شرکت قرار گیرد.

باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد کانسپت و نمونه فرضی بوده و حتی پلتفرم آن مشخص نشده است؛ بنابراین طراحی پلتفرم و بدنه و داخل کابین سمند شاسی بلند، باتوجه به میزان زمانی که این شرکت برای دیگر محصولات تولیدی خود صرف کرده است، حداقل دو الی سه سال زمان‌بر خواهد بود.

ایران خودرو واکنش نشان داد!

این شرکت نسبت به تصاویری که در فضای مجازی با نام سمند شاسی بلند منتشر شده واکنش نشان داده و اطلاع داد، رندر اولیه طرح ارائه شده در سال ۱۳۹۵ توسط شخصی به نام آلاد تهیه شده و این رندر در سال ۱۳۹۷ به‌روزرسانی شد.

باتوجه به‌اینکه این رندرها از طراحی زیبایی برخوردارند، اما امکان پیاده کردن کامل آن بر روی خودرو وجود نداشته و امکان‌سنجی ساخت و تولید نیز بر روی گنو انجام نشده است؛ بنابراین احتمال لغو تولید این شاسی بلند بالا بوده و ایران خودرو می‌تواند پس از اندکی پیشرفت در پروژه، درصورت بالا رفتن هزینه‌های تولید، پروژه را به کلی مختومه کند.

سمند شاسی بلند وارد بازار می‌شود؟ +عکس

سمند شاسی بلند وارد بازار می‌شود؟ +عکس

سمند شاسی بلند وارد بازار می‌شود؟ +عکس

سمند شاسی بلند وارد بازار می‌شود؟ +عکس

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هوشنگ IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 22
    شما را به خدا طراحی خودرو رو به ایرانی ها ندهید که طرحشون مزخرف حال بهم زنه به درد خودش خاندانش می خوره از طراحان آلمانی فرانسه استفاده کنید
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      11 0
      بز گر نصف طراح های المانی ایتالیایی امریکایی ایرانی هستن
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      8 0
      اونی که مزخرف هستش, رانت هستش که طراحی رو به ادم های ضعیف میدن وگرنه ایرانی جماعت میتونن و توی جهان معروف هستن. البته طرز نگاه های امثال تو هم مزخرف هستش که کلاس کاری المان رو با فرانسه یکجا قرار میدی. احتمالا تو از فامیل های رئیس های صنایع خودرو سازی هستی....
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 6
    فعلا سمندونه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    5 0
    هزینش از بی عرضه گی شما بالاتر نیست.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    بیشتر شبیه دنا شاستی بلند هستش
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 4
    بهتره به اینکه چراغ و برخی جاها خم های عجیب و انحنای غیر عادی و برجسته داده شود از خودروهای بنز و بی ام وی و ایودی که خمهای معقول و ایروداینامیک دارند اقتباس کنید مثلا برجستگی چراغ عقب بیخود است
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 3
    ما میگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    دورو بر ۷۰۰ باشه به اذن خدا ان شاءالله یکی ثبت نام میکنم
  • احسان IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 1
    ایران‌خودرو و سایپا مال یهودی ها هستند پولشویی و ضرر انباشته بخشی از پول های خارج شده توسط یهودیان است
    • ایران ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      0 0
      با سلام همون آلمان یا فرانسه که میگید شک نکنید که ایرانی هستن ایران مخ زیاد داره فقط تو ایران ارزش ندارن ایرانی ها مشکل اینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس