کنایه مفتی عمان به ماکرون: اکنون فرانسه با بحران روبروست یا اسلام؟

رئیس جمهور فرانسه چندی پیش مدعی شده بود که اسلام با بحران روبروست و مفتی عمان امروز در پاسخ به وی، تأکید کرد که از زمان طرح این ادعا، این کشور با بحرانهای متوالی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، احمد الخلیلی مفتی عمان امروز شنبه اظهارات چندی پیش امانوئل ماکرون درباره ضعیف شدن اسلام در سطح جهانی را به سخره گرفت.

پایگاه خبری الخلیج اونلاین به نقل از سلطان عمان گزارش داد، آنچه در فرانسه رخ داده و در حال رخ دادن است، چه عبرت بزرگی است؛ زیرا از زمانی که رئیس جمهور این کشور گفت که اسلام در بحران است، فرانسه با بحرانهای متوالی روبروست.

مفتی عمان با بیان اینکه فرانسه هنوز یک بحران را پشت سر نگذاشته، بحران بعدی در این کشور آغاز می‌شود، تأکید کرد: آیا کسانی که با اسلام دشمنی کرده و با آن می‌جنگند، از این مسئله عبرت می‌گیرند؟».

ماکرون گفته بود که اسلام به عنوان یک مذهب، امروز در سراسر جهان با بحران روبروست؛ لذا فرانسه باید با انزواطلبی اسلامی مقابله کند. رئیس جمهور فرانسه در سالهای گذشته نیز بارها به شدت به اسلام حمله کرده بود.

مفتی عمان پیش از این، با بیان اینکه همه عقلا بر این باورند که تنها راه حل مشکل جهان امروز، اسلام است، تأکید کرد، شکست مفتضحانه و سقوط، سرنوشت همه کسانی است که به اسلام اهانت می‌کنند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در پاسخ به یاوه‌گوییهای ماکرون گفته بود: اسلام، دین خداوند و دین رحمت است و با هیچ بحرانی روبرو نیست؛ بلکه بحران در ناآگاهی از اصول و حقایق اسلام و کینه داشتن از آن است.

این اتحادیه خاطر نشان کرد: چنین حملات غیر قابل توجیه و تعدی به مقدسات اسلام و قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) که با پوشش آزادی صورت می‌گیرد، فقط باعث ایجاد تروریسم و تبعیض مذهبی می‌شود و از همزیستی مسالمت آمیزی جلوگیری می‌کند که مبتنی بر احترام به همه ادیان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ماکرون بچه صهیون .
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    درد و بلای اون مفتی بخوره کمر عبدالشیطان و اصلاح طلبهای پادو‌ دشمن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿۸﴾ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (۸) هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ﴿۹﴾ اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و آيين درست روانه كرد تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند هر چند مشركان را ناخوش آيد (۹)
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    مکرون دماغ سوخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس