کد خبر 150622
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

استیون اسپیلبرگ جذب کتاب «روز نه چندان آسان» شده و قصد دارد آن را به عنوان پروژه بعدی خود به عنوان کارگردان در دست گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از تماشاچی، این کتاب که درباره کشتن «اوسامه بن‌لادن» است، ماه آینده روی پیش‌خوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد و اسپیلبرگ ‌ماه قبل آن را خوانده است.

به گفته نزدیکان اسپیلبرگ، این کتاب وقایع‌نگاری دقیق حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن و تعریف آخرین ساعات زندگی اوست.

یکی از افسرانی که در جریان این حمله شرکت داشته، خاطرات دقیق خود را با ذکر جزئیات در این کتاب شرح حال گونه تعریف کرده است.

«نه یک روز آسان» سومین فیلم بلند سینمایی است که صنعت سینما طی چند ماه اخیر در رابطه با بن‌لادن در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد تولید کند. هر سه فیلم درباره عملیات محرمانه و موفقیت‌آمیز نظامی است که منجر به کشف مخفیگاه اوسامه بن لادن و  قتل وی شد. دو فیلم دیگر که قبل از این خبر تولید‌شان اعلام شده توسط کاترین بیگلو و جان استاکول کارگردانی خواهند شد.

اسپیلبرگ توضیح زیادی درباره پروژه جدید خود نداده و گفته به‌زودی با انتشار اطلاعیه‌ای، درباره جزئیات آن صحبت خواهد کرد. نزدیکان این فیلم‌ساز می‌گویند وی پس از خواندن کتاب «نه یک روز آسان» به شدت جذب نوع وقایع‌نگاری آن شده است.

به گفته آن‌ها، شرکت انتشاراتی این کتاب با این نیت که اسپیلبرگ آن را بپسندد و به عنوان فیلم بعدی خود در مقام کارگردانی کار کند، کتاب را برای او فرستاده‌اند. تحلیل‌گران ادبی عقیده دارند کتاب «نه یک روز آسان» بلا فاصله پس از انتشار، تبدیل به یکی از پرخواننده‌‌ترین کتاب‌های سال خواهد شد.

این نخستین بار نیست که اسپیلبرگ فیلمی با مضمون جنگی را برای کارگردانی انتخاب می‌کند. سال قبل او «اسب جنگی»‌ را بر اساس قصه یک کتاب پرخواننده انگلیسی کارگردانی کرد.

اما این فیلم موفقیت مالی و انتقادی به دست نیاورد. از یک سو منتقدان سینمایی آن را کاری ضعیف ارزیابی کردند و از سوی دیگر تماشاگران سینما استقبالی از آن در جدول گیشه نمایش سینماها نکردند.

اسب جنگی، ماجراهای تن‌تن، ‌جنگ دنیاها، هوش مصنوعی، نجات سرباز رایان، پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی و آرواره‌ها ازجمله فیلم‌های اسپیلبرگ است که تاکنون موفق به دریافت 3 جایزه اسکار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس