دیده‌بان حقوق‌بشر: بحرین مانع از برگزاری نماز جمعه می‌شود

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر ضمن انتقاد از ممانعت برگزاری نماز جمعه در بحرین، از مقامات منامه خواست تا فوراً به هر نوع تبعیضی علیه شیعیان این کشور پایان دهند.

به گزارش مشرق، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر امروز جمعه (هفتم جولای) در گزارشی اعلام کرد که «مقامات بحرینی از اقامه نماز در بزرگترین مسجد شیعیان بحرین جلوگیری کردند».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، مقامات بحرینی از برپایی نماز جکعه در «مسجد امام صادق» که در منطقه الدراز واقع شده و محل اصلی برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین است، ممانعت کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر در گزارش امروز خود، ضمن اشاره به محدودیت‌های مردم در دسترسی به این مسجد، اعلام کرد که مقامات بحرینی برای مدت کوتاهی شیخ «محمد صنقور»، عالم برجسته دینی را که اغلب در این مسجد خطبه ایراد می‌کرد، بازداشت کردند.

شیخ محمد صنقور چند روز قبل از دستگیری از مقامات بحرینی خواسته بود تا خانواده زندانیان منتقل‌شده به زندان جو بحرین را از وضعیت فرزندانشان مطلع کنند؛ چرا که خانواده‌ها اخیراً اخباری از آزار و اذیت زندانیان در این زندان شنیده بودند.

«نیکو جعفرنیا»، پژوهشگر امور بحرین و یمن در سازمان دیده‌بان حقوق بشر، به نوبه خود گفت: «مقامات بحرین همیشه علیه اکثریت جمعیت این کشور که شیعه هستند، تبعیض قائل بوده‌اند. اخیراً مسئولان منامه حتی از اقامه نماز جمعه جلوگیری کردند؛ در حالی که هیچکس نباید مانع ادای فرایض دینی شود».

جعفرنیا با توضیح این نکته که «ممانعت اخیر مقامات بحرین از شرکت نمازگزاران شیعه در نماز جمعه شدند، یادآور تبعیضی است که شیعیان همیشه از آن رنج می‌بردند»، تاکید کرد: ما از مقامات بحرین می‌خواهیم که «فوراً به هر نوع تبعیض علیه جامعه شیعی این کشور پایان دهند».حکومت بحرین همواره به خاطر رفتار تبعیض‌امیز و ظالمانه علیه شیعیان این کشور و همچنین آمار بالای زندانیان سیاسی، در سازمان‌های حقوق‌بشری محکوم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس