تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان را واردکننده برق کرد

اقدام دولت آلمان در تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای باعث شده تا این کشور مجبور به واردات برق شود.

‌به گزارش مشرق، تصمیم دولت آلمان برای خاموش کردن نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور با هدف رفتن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده تا آلمان به سمت واردات هرچه بیشتر برق روی بیاورد.

از روز یک ژانویه تا اواسط ماه گذشته میلادی، آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، به واردات برق از کشورهای همسایه، وابسته بوده و این کشور دیگر نمی‌تواند نیاز خود به برق را از نیروگاه‌های داخلی‌اش تامین کند.

در راستای اجرای سیاست فاجعه‌بار رفتن به سمت انرژی‌های سبز در آلمان، نیروگاه‌های هسته‌ای در این کشور تعطیل شدند و حالا مردم آلمان برای رفع نیاز خود به نیرو، مجبورند از برق وارداتی از فرانسه و جمهوری چک استفاده کنند.

نکته قابل توجه اینکه برق وارداتی آلمان از فرانسه از نیروگاه‌های هسته‌ای و از جمهوری چک از نیروگاه‌های ذغال‌سنگ‌سوز تامین می‌شود.

آندره تس، کارشناس حوزه نیرو، می‌گوید: بر اساس آمارهای منتشرشده، آلمان از یک صادرکننده برق حالا به یک واردکننده نیرو تبدیل شده و دلیل اصلی آن هم کنار گذاشتن نیروگاه‌های هسته‌ای است.

پیشتر هم مدیران شرکت‌های صنعتی آلمان زنگ هشدار کمبود برق در این کشور را به صدا درآورده بودند و اعلام کردند این مسئله می‌تواند رقابت پذیری آنها در بازار جهانی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مارکوس کربر، مدیرعامل شرکت نیرو RWE، نیز ماه گذشته هشدار داد که آلمان به عنوان یک کشور صنعتی با یک مشکل جدی مواجه است ما آنقدر که نیاز داریم برق نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس