عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو که بود؟

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو، یک جوان ۲۰ ساله فلسطینی عضو جنبش حماس و از ساکنان کرانه باختری بود.

به گزارش مشرق، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، ۴ جولای)، برای دومین روز متوالی حمله همه جانبه علیه جنین در کرانه باختری را ادامه می‌دهد و موجب شهادت دست‌کم ۱۰ فلسطینی شده، خبر عملیات استشهادی در تل‌آویو و زخمی شدن ده صهیونیست، شوک جدید به اشغالگران وارد کرد و رئیس پلیس این شهر برای تمامی نیروها دستور آماده‌باش صادر کرد.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر امروز، از حمله یک فلسطینی با خودرو و سلاح گرم به سمت صهیونیست‌ها و زخمی شدن ۱۰ صهیونیست خبر داد و اعلام کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است و برخی منابع از مرگ مغزی یکی از این زخمی‌ها خبر داد.

برخی منابع گزارش داده‌اند که فرد مهاجم، لباس پلیس رژیم صهیونیستی بر تن داشت و پس از حمله با خودرو و زیرگیری چند صهیونیست، به سمت آن‌ها تیراندازی کرده است. سپس یک صهیونیست غیرنظامی که در محل حادثه حضور داشت با تیراندازی به سمت عامل این عملیات، او را به شهادت رساند.

عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو که بود؟+ عکس و فیلم

تنها چند دقیقه پس از انتشار این خبر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «این اولین پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم جنین بود.این [عملیات] اجرای عملی چیزی بود که مقاومت بر آن تاکید داشت، اینکه اشغالگران تاوان جنایت‌هایشان در اردوگاه جنین را خواهند داد. ما دستان مردم دلیرمان و رزمندگان در جنین را می‌فشاریم».

خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی، نیز اعلام کرد که کارت هویت عامل این عملیات در جیب لباسش بود. او «حسین خلایله» از اهالی الخلیل بود که ۲۳ سال سن داشت.

سپس رسانه‌های فلسطینی عکسهای از عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو را منتشر و اعلامی کردند که حسین خلایله، جوان ۲۳ ساله فلسطینی از اهالی شهرک «السموع» در جنوب الخلیل و از اعضای جنبش حماس بود.

عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو که بود؟+ عکس و فیلم
حسین خلایله

«طاهر النونو» از رهبران جنبش حماس نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین، مسئول عملیات امروز در تل‌آویو است.

عامل عملیات استشهادی امروز در تل‌آویو که بود؟+ عکس و فیلم
حسین خلایله

کاربران شبکه‌های اجتماعی در ادامه، پس از افشای هویت عامل این عملیات استشهادی در تل‌آویو، ویدئوهایی از الخلایله در حال قرائت قرآن منتشر کردند. در یکی از این ویدئوها، این حسین خلایله، آیات سوره تکاثر را با صدایی زیبا قرائت می‌کند که دارای پیامی کنایه‌آمیز برای رژیم صهیونیستی است.

عملیات موفق این جوان فلسطینی، با دستپاچگی پلیس رژیم صهیونیستی همراه شد و در توجیه ناکامی خود در جلوگیری از نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به تل‌آویو، دست به توجیه زد و موجب شد تا اخبار ضد و نقیضی درباره خلایله منتشر شود.

پلیس ابتدا ادعا کرد: «مجری این عملیات با مجوز ورود به تل‌آویو برای دریافت خدمات پزشکی وارد این شهر شد. وی دارای بیماری سرطان بود و به بهانه درمان، موفق به نفوذ به تل‌آویو شد».

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بیماری خلایله لاعلاج بود و وی ترجیح داده بین مرگ بر اثر بیماری و انتقام از اسرائیل برای حمله به جنین، انتقام را انتخاب کند.

اما منابع محلی فلسطین، به نقل از خانواده خلایله گزارش دادند: «وی سرطان نداشت و در سلامت کامل بود و در یکی از کارگاه‌ها در داخل فلسطین اشغالی، آهنگری می‌کرد».

سپس کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجری این عملیات «عبدالوهاب خلایله» بوده که از کارت هویت و مجوز ورود پزشکی برادرش برای انجام عملیات در تل‌آویو استفاده کرده است.

لحظاتی بعد، شاباک نیز ادعا کرد: مجری این عملیات، عبدالوهاب خلایله و ۲۰ ساله از ساکنان الخلیل بود که دارای مجوز ورود به تل‌آویو نبود.

جنبش حماس نیز که در بیانیه اولیه خود، هویت عامل این عملیات را «حسین عیسی حسین خلایله» (۲۳ ساله) از ساکنان شهرک السموع در الخلیل اعلام کرده بود، بیانیه را اصلاح و نام او را «عبدالوهاب عیسی حسین خلایله» اعلام کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: این عملیات قهرمانانه، دفاع مشروعی در مقابل جنایت صهیونیست‌ها در جنین، کشتار و آواره کردن ساکنان آن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    6 1
    مسلمانها و مردم جهان به هوش باشند ، صهیونیست ها ی ملعون دارن تو این شلوغ کاری سوئدی ها ،و فرانسوی ها منطقه کرانه باختری را شخم میزنند و مردم مظلوم را دارن شهید میکنند
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    5 2
    خدایا دلم خون شده
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    8 0
    درود بر این جوانان فلسطینی،شهادتت مبارک
  • امیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    7 1
    خدا با شهدای صدر اسلام محشورش نماید
  • سامان IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    5 1
    زنده باد مرد همیشه زنده ای خاک پای تر می بوسم
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    عجیبه حماس چطور عملیات را مصادره میکند در حالیکه حتی نام عامل خود را نمیداند!!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    احسنت بر غیرتت شهید عزیز شهادتت مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس