سازمان ملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل به درخواست پاکستان برای بررسی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، جلسه اضطراری تشکیل داد.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه شنبه گفت که در پی حادثه‌ای در استکهلم که خشم جهانی را برانگیخت، جلسه‌ای فوری برای رسیدگی به آتش سوزی قرآن برگزار خواهد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری سما، روز چهارشنبه گذشته یک افراطی اسلام هراس در سوئد قرآن کریم را روبروی مسجد اصلی پایتخت سوئد سوزاند که واکنش دیپلماتیک در سراسر جهان اسلام را برانگیخت.

سلوان مومیکا، ۳۷ ساله، که چندین سال پیش از عراق به سوئد گریخت، با شروع جشن عید قربان توسط مسلمانان در سراسر جهان کتاب مقدس اسلام را زیر پا گذاشت و چندین صفحه را به آتش کشید.

شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو، که تا ۱۴ ژوئیه تشکیل جلسه می‌دهد، دستور کار خود را برای برگزاری یک بحث فوری، به دنبال درخواست پاکستان، تغییر خواهد داد.

پاسکال سیم، سخنگوی این شورا گفت: «شورای حقوق بشر سازمان ملل یک مناظره فوری برای «بحث درباره افزایش نگران کننده اعمال از پیش برنامه ریزی شده و عمومی نفرت مذهبی، که با هتک حرمت فعلی به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر آشکار می‌شود» برگزار خواهد کرد.

در همین حال، مشاور نخست وزیر عراق امروز از ادامه هماهنگی میان وزارت خارجه و وزارت مهاجرت عراق و همتایان سوئدی‌شان برای استراد فرد موهن به قرآن کریم در سوئد خبر داد.

نوفل بهاء موسی، مشاور نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرد دیوانه، با اقدام شنیع خود تلاش می‌کند نام خود را در رسانه‌ها مطرح کند تا بین طائفه‌ها و ادیانی که با صلح در این کشور از هزاران سال قبل زندگی می‌کنند، اختلاف ایجاد کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    مسلمانها و مردم جهان به هوش باشند ، صهیونیست ها ی ملعون دارن تو این شلوغی ها منطقه کرانه باختری را شخم میزنند و مردم مظلوم را دارن شهید میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس