1

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود از ایران، مدعی دستگیری و اخذ اعترافات از نیروهای امنیتی و نظامی ایران می‌شود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۳ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بررسی احتمال نقض برجام و فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی تروئیکای اروپایی، جنایت رزیم صهیونیستی در جنین و ارسال اطلاعات سرورهای منافقین به ایران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

کمتر کسی باور می‌کرد یک خبر فوتبالی آن هم به دلیل نقل و انتقال یک بازیکن چنان انفجاری در شبکه‌های مجازی به راه بیندازد که مردم برای ساعاتی به کل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را فراموش کنند و فکر و ذهن‌شان درگیر ماجرایی شود مبنی بر اینکه علیرضا بیرانوند به پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی استقلال برای دو فصل پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر.

ماجرای بیرانوند و انتقال جنجالی او به تیم رقیب مورد توجه همه روزنامه‌ها قرار گرفته است. روزنامه آرمان ملی نوشته است:

درحالی که باشگاه پرسپولیس مدعی است در جلسه چند روز قبل بیرانوند و رضا درویش مدیرعامل این باشگاه همه چیز به خوبی پشت سر گذاشته شده و مشکلات مالی این بازیکن حل شده است اما از شب گذشته مشخص شد که قضیه به همین راحتی هم نبوده است و دروازه بان ملی پوش پرسپولیس از نظر مالی گرفتارتر از آن بوده که بخواهد برای دریافت مطالباتش بیشتر از این صبر کند. او شب گذشته کارهای اداری فسخ قرارداد خود را انجام داده و امروز هم با حضور در سازمان لیگ این فسخ را ثبت کرده است اما نکته مهم در مورد فسخ قرارداد بیرانوند این است که از نظر قانونی و طبق آخرین صحبت هایی که منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و علی خطیر مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری چند روز قبل خود انجام دادند بازیکنانی که بیش از ۸۰ الی ۹۰ درصد مطالبات خود را گرفته باشند نمی توانند برای فسخ یک طرفه قرارداد اقدام کنند و اگر باشگاه پرسپولیس به این فسخ اعتراض کند کمیته وضعیت باید در مورد این فسخ تصمیم گیری کند.

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

روزنامه هم‌میهن نیز درباره علیرضا بیرانوند فسخ قراردادش با پرسپولیس و احتمال رفتنش به استقلال می‌نویسد:

در شبکه‌های اجتماعی موضوع اغوا کردن بازیکن از سوی باشگاه استقلال مطرح شد چراکه پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی فرد متمول به علیرضا بیرانوند برای ملحق شدن به باشگاه استقلال مربوط به قبل از فسخ قرارداد این بازیکن با پرسپولیس است. رسول باختر اما نقطه‌نظر جالبی به لحاظ تفسیر قانون دارد: «اگر فسخ قرارداد یک بازیکن، قانونی باشد، بحث اغوا کردن بازیکن از سوی یک باشگاه ثانی منتفی است، اما اگر بازیکن به‌صورت غیرقانونی قراردادش را فسخ کند بله قطعاً بحث اغوا کردن مطرح است و باشگاه ثانی و بازیکن محروم خواهند شد. این موضوع را باید کمیته تعیین وضعیت بررسی کند که فسخ قرارداد بیرانوند قانونی و واجد شرایط این رخداد بوده یا خیر، بعد از آن می‌توان تصمیم گرفت که اغوا از سوی باشگاه استقلال رخ داده است یا این موضوع نیز منتفی است».

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

روزنامه شرق اما روایتی جالب از اسپانسر انتاقل جنجالی لیگ فوتبال ایران دارد و نوشته است:

عبدالرضا موسوی در سال‌های اخیر به واسطه حضورش در دنیای فوتبال بیشتر از این طریق به گوش رسیده باشد؛ ولی مسئله اینجاست که او قبل از اینکه یک هوادار متمولِ عاشق فوتبال باشد، یکی از مولتی‌میلیاردرهای ایرانی است که فعالیت‌های تجاری متعددی داشته و دارد. اواسط دهه ۹۰ بود که نام عبدالرضا موسوی پس از ماجرای مه‌آفرید خسروی در رسانه‌ها مطرح شد. آن زمان بحث درباره مالکیت شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران بود. آن شرکت از سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و از سال ۱۳۹۰ با دستگیری مَه‌آفرید امیرخسروی یا همان امیرمنصور آریا (مدیرعامل و صاحب ۹۵ درصد از سهام گروه صنعتی فولاد ایران) و کشف اختلاس سه هزار میلیاردی از سوی او، زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شد.

در ادامه این گزارش آمده است:

موسوی یک بار دیگر نامش را در فوتبال ایران مطرح کرده است. این بار نه به‌واسطه حضورش در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال؛ بلکه برای بردن یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش به این تیم. بسیاری می‌گویند رابطه علیرضا بیرانوند با موسوی بسیار صمیمانه است و این دو با هم در جلسه با حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، حاضر شده‌اند. موسوی پیش‌ از اینکه نامش در این پرونده مطرح شود، از استقلالی‌بودن علیرضا بیرانوند حرف زده بود.

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

روزنامه اعتماد نیز نوشته است:

پرسپولیس این روزها با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو شده است. فعال شدن آپشن‌ قهرمانی‌های بازیکنان این تیم و باقیمانده مطالبات آنها از فصل گذشته و همچنین‌ جذب بازیکنان جدید شرایط سختی را مقابل مدیران باشگاه قرار داده. اما در همین ‌هیاهو خبر فسخ قرارداد بیرانوند و مذاکراتش با استقلال باعث ایجاد نگرانی بین میلیون‌ها هوادار قرمز دوست شد. هواداران پرسپولیس که در سرما و گرما همیشه کنار این تیم هستند، تحمل شنیدن این خبر را ندارند و در دو روز گذشته سفت و سخت پیگیر این قضیه هستند. اینکه بیرانوند چه تصمیمی می‌گیرد هنوز مشخص نیست!

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

دروغ اسرائیل رسوا شد

پس از هلاکت چندین افسر رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر در سرزمین‌های‌اشغالی و اروپا، موساد سناریوی یک عملیات اعتراف‌گیری تازه را طراحی می‌کند و عوامل موساد برای سکانس‌های «عملیات قبرس» به «باکو» می‌روند.

روزنامه کیهان درباره این ماجرا نوشته است:

شبکه اطلاعاتی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی که پیش از این در سال‌های قبل توانسته بود با سازماندهی گروههایی از اراذل و اوباش داخل کشور (معروف به باند وفا و باند زکریا)، اقدامات ایذایی و البته بدون دستاورد اطلاعاتی و عملیاتی خاصی را اجرا کند، پس از متلاشی شدن گروههای نیابتی‌اش در داخل کشور توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، عملا بازوهای خرابکار داخلی خود را از دست داده است. اما به دلیل سابقه رسانه‌ای و ذهنی از عملیات اعتراف‌گیری در داخل کشور و باورپذیری آن، بار دیگر به همین شیوه متوسل شده و داستان خود را حول محور عملیات ربایش در داخل تنظیم کرده است. اما این بار عدم دسترسی به شبکه خرابکار داخلی و انتخاب ناشیانه سوژه- یوسف شهبازی- موجب این داستان نویسی سراسیمه شد که سکانس‌های قبرس آن، در آذربایجان فیلم‌برداری شده است! حالا سرویس‌های دخیل در نگارش این فیلمنامه می‌دانند در انتخاب نقش اول فیلم خود، کجا در دام افتاده‌اند.

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

روزنامه وطن‌امروز نیز درباره عملیات دروغین موساد می‌نویسد:

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود از ایران، مدعی دستگیری و اخذ اعترافات از نیروهای امنیتی و نظامی ایران می‌شود. خرداد ماه سال قبل بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی و شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین اعلام کردند موساد یک مقام ارشد سپاه با نام یدالله خدمتی را در داخل ایران بازداشت و اقدام به بازجویی از او کرده است. اما چند روز بعد مشخص شد فردی که صهیونیست‌ها از او تحت عنوان مقام ارشد سپاه یاد می‌کنند، یکی از نیروهای جهادی وابسته به سپاه است که توسط اراذل و اوباش ربوده و به اطراف تهران برده می‌شود و در آنجا وی را با تهدید و شکنجه مجبور به اعترافات ساختگی می‌کنند، به طوری که مجبور به بیان مطالبی می‌شود که حتی در حوزه کاری و تخصصی او نیز نبوده است.

اکران فیلم رسوایی موساد در قبرس! / اسپانسر انتقال جنجالی در فوتبال ایران چه کسی است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    4 32
    مرگ بر روسیه متجاوز
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      6 4
      مرگ بر آمریکا مرگ بر غرب گرا ها که کشتار مردم بیگناه عراق , یمن سوریه و افغانستان بدست آمریکا برایشان هیچ اهمیتی ندارد و برای خوش خدمتی به آمریکا حاضر هستند در کنار اوکراینی بایستند که بر علیه ایران و در تحریم ایران کنار اسراییل و آمریکا ایستاد .بیماران ما پر پر شدند استقلال ما تخت شدید ترین حملات قرار گرفت .اقتصاد ما را با شدید ترین تحریمها تحت حمله قرار دادند اما در ایران عده مثل سربازان آمریکایی با شناسنامه ایرانی با ایران عزیز در حال نبرد هستند. سلام پیاده نظام آمریکا ... ولی بدون ما برای این تمدن ۴۰۰۰ ساله تا پای جان استقامت می کنیم...
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      4 2
      خاک بر سر نوکر بی‌جیره و مواجب امریکا.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    4 18
    کیهان متوهم
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      8 1
      برجام پرستان متوهم ....لطفا گلابی برجام رو بدید بعد دیگران رو متهم به توهم کنید
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    7 13
    به کیهان بگید بدون برجام و fatf سفره و معیشت مردم و تورم را درست کنید
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      1 3
      صادرات در پایان دولت افساد طلبان ۲۷ میلیارد دلار. در پایان ۱۴۰۱ آقای رییسی ۱۱۲ میلیارد دلار اینکه من و شما از این ۱۱۲ میلیارد دلار سهمی نبردیم مربوط به توانایی های ناچیزی هست که داریم. ولی دلیلی نمیشه عملکرد دولت رو زیر سوال ببرم یا صاحبان این ثروت رو دزد بنامم من به خودم و همه توصیه میکنم با پول توی جیبمان دیگران را قضاوت نکنیم. اگر در جیب ما پول کم هست مسئولش اول خود ما هستیم بعد دیگران و دولت وگر در همین اوضاع خیلی ها دارن خوب پول درمیان و من این رو در شهرک صنعتی ها که مشاور هستم دارم میبینم
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      3 4
      تو ناراحت معیشت مردم و تورم نیستی، وگرنه چرا موقعی که دولت بنفش هم برجام رو امضا کرد و هم تورم و رکود بی‌سابقه رو به مردم تحمیل کرد، لال بودی؟
  • سعید IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 1
    مولتی میلیاردرها اگه در یک اقتصاد سالم با پرداخت مالیات و ادای دین به جامعه باشند مولد هستند ولی کسانی که با ارز دولتی و وام های کم بهره سفارشی و رشوه ای و استفاده از رانت و روابط فاسد مولتی میلیاردر شده اند زالوهای اجتماع مسلمین هستند همان هایی که امام فرمودند هر جا کاخ نشینی باشد در کنارش کوخ نشینی است و همین موجب بی اعتمادی مردم شده است که برای دین و کشور خطرناک است
  • سورنا CH ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    آقای موسوی مالک هواپیمایی زاگرس یکی از اقوام ماست بسیار متمول و یکی از ثروتمندان دنیاست ای کاش کمی به فکر خوزستان و همزبانان لر تبارش بود ایشان در یک روستای صعب العبور کوهستانی خوزستان بدنیا آمد و گویی گذشته خودش را یادش رفته
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    مشرق اگر به این اقای موسوی دسترسی دارید بهش بگید بنده سه سال هست با خانمی محرم هستیم میخواهیم ازدواج کنیم اما اصلا قادر نیستم. چون نه بنده توان تهیه منزل دارم و نه ایشان توان تامین جهاز. در مسکن ملی ثبت نام کردم که بهدلیل عدم توانایی در پرداخت اورده حذف شدم. سن ما میانگین ۳۷ سال است و حالاهم برای ازدواج تا حدودی دیر است. تصمیم گرفتیم تاداخر عمر همینطور باهم بمانیم چون توان ازدواج نداریم. اگر میشود ایشان که چنین ثروت عظینی دارند و حاضرند برای توپ بازی یک نفر چنین پول سرسام آوری را پرداخت کنند. بخاطر رضای خدا ۵۰۰ میلیون هم به بنده بدهند تا تقدیم مسکن ملی کنم تا به امید داشتن مسکن ما هم با هم ازدواج کنیم.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 1
    از کامنت ها مشخصه که فرقه منافقین چقدر دارند می سوزند. عملا میشه گفت رد دادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس