کد خبر 1504882
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
چین رزمایش‌ مشترک با روسیه را خواستار شد

وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی روسیه در پکن، درباره رزمایش‌های نظامی و گشت‌زنی مشترک نیروی دریایی ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که جنجال‌های غرب درباره تبعات شورش واگنر در روسیه ادامه دارد، دریاسالار «نیکولای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی این کشور به پکن سفر و با وزیر دفاع چین دیدار کرد.

وزارت دفاع چین روز دوشنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که «لی شانگفو» وزیر دفاع چین با فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار و درباره روابط دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لی شانگفو در دیدار با نیکولای یومنوف ابراز امیدواری کرد که نیروی دریایی دو کشور ارتباطات در همه سطوح را تقویت و رزمایش‌ها و گشت‌زنی‌های مشترک را به طور منظم سازماندهی کنند.

سفر مقام ارشد نظامی روسیه به چین در شرایطی انجام شده است که جنجال‌های غرب درباره شورش واگنر ادامه دارد. مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی می‌گویند که این شورش نشانه کاهش قدرت ولادیمیر پوتین و نارضایتی درباره جنگ روسیه در اوکراین است.

حضور فرمانده نیروی دریایی روسیه در پکن با گذشت کمتر از سه ماه از سفر لی شانگفو وزیر دفاع چین به مسکو انجام شد. وزیر دفاع چین اواخر فروردین ماه به روسیه سفر و با رئیس‌جمهور و وزیر دفاع روسیه دیدار کرده بود.

دیدارهای مقام‌های روسیه و چین از پایتخت‌های دو کشور در حالی صورت می‌گیرد که فشار واشنگتن و غرب برای جدا شدن پکن از مسکو و اعمال فشار بر روسیه در رابطه با جنگ اوکراین ادامه دارد اما چینی‌ها همچنان خواستار توسعه روابط با روسیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 1
    ای وای رزمایش کومونیست ها شروع شد. پس حال وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد (زودتر)
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      1 0
      مگه اوا هستی عمیر؟
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 1
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس