کد خبر 1504770
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

باشگاه چلسی که ۲ سال پیش قهرمان اروپا شده بود، تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد بازیکنان خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، با رفتن سزار آزپیلیکوئتا، کای هاورتز و میسون مونت تعداد بازیکنان چلسی که از فینال لیگ قهرمانان اروپا از این تیم جدا شدند به عدد ۱۸ نفر رسید.

قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

۷۶۴ روز گذشته، چلسی، همان تیمی که در اواسط فصل با فرانک لمپارد به رتبه نهم لیگ برتر سقوط کرده بود، با توماس توخل در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی گواردیولا به برتری رسید و برای دومین بار فاتح اروپا شد.

از آن تیم که ۲۳ نفر در لیست توخل حضور داشتند، ۱۸ نفر تیم را ترک کردند. به عبارتی ظرف ۲ سال، تیمی که قهرمان شده بود، تکه‌پاره شد.

قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

نکته مهم در این اتفاق، تعویض مالکیت باشگاه بود. باشگاهی که با آبراموویچ روزهای درخشان زیادی را دیده بود، به دلایل سیاسی مجبور به اخراج این مدیر شد و مالک آمریکایی افسار باشگاه را در دست گرفت.

تاد بولی ظرف چندین ماه اول، افراد مهمی در باشگاه مثل بروس باک، مارینا گرانوفسکایا و پیتر چک را اخراج کرد و سپس بی‌دلیل پس از چند باخت، توماس توخل را اخراج کرد تا روزهای سیاه چلسی در فصل گذشته آغاز شود.

خریدهایی بی حد و اندازه که حتی صدای کاپیتان باسابقه تیم را هم درآورد. تیاگو سیلوا در اعتراض به خریدهای زیاد مالک چلسی پس از باخت به رئال مادرید گفت که رختکن ما جا ندارد و همین موضوع باعث شده تا فشار روی مربی زیاد شود.

قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

از ۲۳ نفری که با چلسی قهرمان اروپا شدند، اکنون تنها ۵ نفر حضور دارند که می‌توان به تیاگو سیلوا، بن چیلول، ریس جیمز، کپا آریزابالاگا و کلوم هادسون اودوی اشاره کرد.

بازیکنانی مثل ادواردو مندی، انگولو کانته، کای هاورتز و میسون مونت از این تیم کنار رفتند.

قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

البته نکته ای که شاید برخی عنوان کنند مسئله پوست‌اندازی در تیم است ولی به نظر می‌رسد فروش بازیکنانی مثل مونت، هاورتز و کواچیچ به دلیل خریدهای بی حد و اندازه‌ای بود که فصل گذشته انجام شد و نمی‌توان به خاطر تغییر نسل دانست.

کای هاورتز به آرسنال و متئو کواچیچ به منچسترسیتی رسید و میسون مونت به احتمال فراوان به منچستریونایتد خواهد پیوست. به عبارتی چلسی ستاره‌هایی که توانست با آنها قهرمان اروپا شود را به حریفان اصلی خود فروخت تا کارش در فصل آینده نیز سخت‌تر شود.

تاکنون که هنوز اوایل تابستان است، چلسی نزدیک به ۲۱ بازیکن را از جمع بازیکنان خود خارج کرده است.

قهرمانی که در ۲ سال تکه‌پاره شد +عکس

به نظر می‌رسد بازیکنانی مثل کریستین پولیسیچ، پیر امریک اوبامیانگ، حکیم زیاش، کلوم هادسون اودوی و روملو لوکاکو نیز از این تیم خارج شوند.

چلسی با پوچتینو بسیار امیدوار است بتواند با بازیکنانی تازه، مسیری متفاوت را طی کند و بتواند دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردد.

تیمی که نزدیک به ۷۰۰ روز پیش قهرمان اروپا شد، فصل گذشته ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ خود را به ثبت رساند و با نزدیک به ۶۰۰ میلیون یورو هزینه، دوازدهم لیگ برتر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس