کد خبر 1504751
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
حوادث

مرد جوانی که به‌خاطر سوءظن به همسرش او را خفه کرده است در یک قدمی مجازات قصاص قرار گرفت.

به گزارش مشرق، رســیدگی بــه ایــن پرونــده از ۱۷ اردیبهشــت ســال ۹۶ و از وقتی شروع شد که زن جوانی به طرز مرموزی در خانه‌اش در یک مجتمع مسکونی کشته شده بود. خیلی زود بازپرس کشیک قتل در محل جنایت حضور یافت و تحقیقات جنایی با انتقال جسد زن جوان به پزشکی قانونی قوت گرفت.

نخستین معاینات پزشکی نشان می‌داد مهشید در اثر خفگی جان باخته است اما موضوع مهمی که نظر کارآگاهان را به خود جلب کرده بود فرو رفتن جسم نوک تیز به گلوی مقتول بود.

دروغگویی شوهر

حسام همســر مقتول که در همان دقایق اولیه درصحنه تحقیقات کارآگاهان حاضر بود در حالی‌که از کشته شدن همسرش بشدت ناراحت بود، گفت: مــن در فــرودگاه کار می‌کنــم، ســاعت ۹ ونیم شــب بود که از محل کار به خانه برگشــتم. وقتی خواســتم با کلید در ورودی را بــاز کنــم نتوانســتم چــون در از داخل قفل بود و هر چه در زدم کســی باز نکرد.

نگران شــدم به همین خاطر به سراغ همسایه‌ها رفتم و پیگیر همسرم شدم اما هیچ کس از همسرم خبر نداشت و در ادامه با کمک همســایه‌ها و با پیچ گوشــتی قفل در را باز کردیم و وقتی وارد خانه شدم جسد همسرم را دیدم که روی تخت افتاده بود.

کارآگاهان برای کشف راز معمای این جنایت مرموز تحقیقات گســترده‌ای را انجــام دادنــد اما ســرنخ و انگیزه‌ای برای این جنایــت پیدا نکردند و سرانجام با بازجویی‌های بیشتر از حسام بود که او لب به اعتراف گشود و راز جنایتش را برملا کرد.

اعتراف به قتل

پس از اعتراف حسام به قتلی که مرتکب شده بود وی به دادسرا منتقل شد و پس از مراحل بازپرسی به زندان رفت و پس از آن برای رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه یکم دادگاه کیفری به دادگاه منتقل شد و پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه دادگاه رئیس دادگاه از پدرومادرمقتول نیز خواست درجایگاه بایستند . آنها مدعی بودند دامادشان مرد خوبی است و اختلافی با همســرش نداشــته است و وقتی این ماجرا رخ داده بسیار تعجب کردند. آنها علی رغم میل باطنی، خواستار قصاص دامادشان شدند. سپس به دستور رئیس دادگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد ودر اظهاراتش گفت: من هرگز نقشه‌ای برای کشتن همسرم نداشتم. او ادامه داد در جریان یک درگیری مهشید را کشــته اســت و ســپس بــا صحنه‌سازی و گذاشــتن کلید پشــت در خانــه طــوری وانمــود کــرده کــه در زمان قتل خانه نبوده اســت.

این مرد گفت: مــن وهمســرم زندگــی خوبی داشــتیم تــا اینکــه مدتی قبــل از ایــن حادثه خیلــی اتفاقی هنگام بررســی گوشی همســرم متوجه شــدم او با مــرد غریبه‌ای رابطه دارد. شــوکه شــده بودم و نمی‌دانســتم باید چه کار کنم. بعد تصمیم گرفتم از خودش بپرســم که این مرد کیســت اماهمسرم منکر آشنایی شد و وقتی پیام‌های داخل گوشی را به او نشان دادم عنوان کرد حتماً گوشی دست دخترمان بوده و به اشتباه تماس و پیامکی ارسال شده است. حرفــش را باور نکردم و بعــد ازاین ماجرا بشــدت به همســرم مشکوک شــده بــودم تا اینکــه مدتی بعد مــدارک دیگــری از این ارتبــاط پیدا کردم. اعصابــم به هم ریخته بــود و خــواب و خــوراک نداشــتم.

روز حادثــه دختــرم را که ۸ ســال داشــت به مدرســه بردم و بــه او گفتم ظهــر به خانه مادربزرگــش برود چــون مــن و مادرش می‌خواهیــم جایــی برویــم. وی ادامه داد: بعــد خودم به ســرکار نرفتــم و به خانه برگشــتم. باید تکلیــف ایــن ماجــرا را روشــن می‌کــردم وقتی به خانه رسیدم از همسرم خواستم توضیح دهد اما او باز هم منکر شد و کار به درگیری کشید. اعصابم به هم ریخته بود و کنترلی بر رفتارم نداشــتم او را کتک زدم بعد دهانش را با یک شــال بستم. برای اینکه آرام شــوم به حیاط رفتم و سیگار روشــن کــردم اما وقتــی برگشــتم دیدم همســرم نفس نمی‌کشد ســعی کردم با فرو کردن جسم نوک تیز به زیر گلویش او را نجات بدهم اما هیچ فایده ای نداشت و مرده بود. نمی‌دانستم چه کار کنم فقط تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که با صحنه‌سازی خودم را تبرئه کنم به همین خاطر یک پلاستیک روی سرش کشیدم و کلیــد را داخل قفل در گذاشــتم و بیرون رفتم تا همه فکر کنند همســرم به دســت یک ناشــناس به قتل رسیده است.

موقع برگشــت هم طوری وانمود کردم که من ســر کار بــودم. حالا من از این کار اشتباهم پشیمانم. هرچند خودم را مستحق مرگ می‌دانم اما خواستار بخشش هستم. مرد جوان رو به اولیای دم کرد وگفت: مرا به خاطر نوه‌تان ببخشید.

پس از پایان جلسه محاکمه قضات وارد شور شدند و پس از مشورت متهم را باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کردند. این متهم حالا با مهر تأیید قضات دیوان عالی در یک قدمی چوبه دار قرار دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 24
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    32 50
    بازم یه زن_ژندگی_عیاشی دیگه. ارتباط زن شوهردار با مرد غریبه ناشی از بیدینی هست. ریشه مشکل بی حجابی هم بیدینی هست. اگه شخصی قانع بشه که خدایی و آخرتی هست سمت بی حجابی و رفیق گرفتن و کثافتکاری نمیره. چه تو ایران باشه چه بره اون سر دنیا تو برزیل. مشکل بی دینی هست و لاغیر.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      14 7
      شوهره هم حتما خیلی به خدا وآخرت حتما اعتقاد داشته که به خاطر یه رابطه پیامکی زده کشتتش! خب نمیتونی درخواست طلاق بده این جواز بر قتل نیست.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      12 7
      از وقتی گوشی مو بایل افتاده دست زنها جرم و خیانت و جنایت هم زیاد شده
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 1
      الان خیانت با رابطه پیامکی از نظر تو چیز کوچیکیه ؟؟؟؟؟.؟خب برای سر قرار رفتن باید پیامک بده یا نه ، جواز قتل نیست ولی تف به صورتش خدا نبخشتش
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 0
      الان خیانت با رابطه پیامکی از نظر تو چیز کوچیکیه ؟؟؟؟؟.؟خب برای سر قرار رفتن باید پیامک بده یا نه ، جواز قتل نیست ولی تف به صورتش خدا نبخشتش
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 1
      ولی معلومه که تو خیلی به خدا و آخرت اعتقاد داری که خیانت زنت با پیامک برات هیچ مشکلی نیست
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      5 1
      خیانت زنت با پیامک برات هیچ مشکلی نیست ؟
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 1
      ولی معلومه که تو خیلی به خدا و آخرت اعتقاد داری
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    15 27
    اعدامش کنین مرده شور رو.انسانی رو خفه کرده .بازم از این کارا میکنه.مغزش اشکال داره.فقط اعدام
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      35 9
      متاسفانه ارتباطات بین زنان شوهردار و مردان غریبه زیاد شده. خدا برای کسی نخواد چون هر آدم باغیرتی خونش بجوش میاد
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      18 0
      زنت بره با یکی ازش تقدیر و تشکر میکنی؟ مغز تو اشکال داره
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      11 2
      ۱۰:۱۷ حکم اعدام قاضی در دادگاه اسلامی نشون دهنده این هست که کسی حق نداره به تبد دلیل قتل نفس کنه نمیتونی دیگه باهاش زندگی کنی طلاق بده. حالا میره بالا چوبه دار تا بفهمه نباید خونش به جوش بیاد و خشمش رو به جای عقلش حکمران کنه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      11 9
      ۱۰:۱۷ خوب یاد گرفتید با واژه مقدس غیرت جنایت رو ماستمالی کنید. کجای شرع مقدس گفته کسی در همچین شرایطی جابز به قتله؟
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      3 4
      اقا موبایلش رو بررسی کنین اگه راست گفته باشه و زنش با غریبه رابطه داشته و دروغ هم گفته، چرا باید اعدام بشه؟؟!! یک مجازات جایگزین و سبک تر .
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 1
      انسان یا خوک مساله این است هر موجود دوپایی انسان نیست اگر با غریبه رابطه داشته یعنی هم خائن بوده هم دروغگو، درسته باید طرف اجازه میداد که قانون رسیدگی کنه ولی دلیل نمیشه فوری بگیم اعدام
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      8 0
      مملکت پلیس داره دادگاه داره قرار نیس خودمون مجری قانون باشیم.خود من وقتی شنیدم همسرم با کس دیگه ای رابطه داره موضوع رو به پدر و مادرش هم گفتم و طلاقش دادم.طلاق توافقی.هر اشتباهی مستوجب مرگ نیس
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      8 0
      البته از لحاظ اینکه بجای طلاق ، چرا طرف رو کشته؟! از راه قانونی خیلی راحت میتونست انتقام بگیره در صورت اثبات خیانتکاری همسر علاوه بر حد شرعی، نه مهریه بهش تعلق میگیره و نه حضانت در صورت قانونی بودن سن کودکان،نیاز به کشتن نبود، البته در صورتیکه خیانت قابل اثبات باشه
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      4 6
      خیر ارتباط زن شوهردار بدون تقصیر همسر زیاد نشده. زنان خیلی کم و به ندرت به شوهر خود خیانت میکنند و عموما خیانت شان به علت کوتاهی مرد است.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 6
      ۱۳:۳۹ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 3
    طلاق را برای همین اوقات گذاشته اند آقایون با دیدن یک پیامک به خودشون اجازه قتل میدن اونوقت برای خودشون حق چند تا زن وصیغه و....میدن اسمش هم خیانت نیست و بعد از هزارجور کثافتکاری دوتار مو و گرمای صندلی از بدن و هر چیز مربوط به زن تحریکشون میکنه آخه آدمی یا لرزونک؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 1
    برای عییاااااااااااااااشی برای عییاااااااااااااااااشی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 5
    ما شاء الله به غيرتش
  • GB ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    فقر فرهنگی همیشه باعث جنایت میشود وگریز از قانون و رانتخواری ‌کلاه برداری. پس اموزش وپرورش اگر در مسیر درست در تربیت جامعه قرار نگیرد که رکن اصلی آن شفاف سازیست دراخر جامعه دوچار عقب رفت و ورشکستگی میشود
  • مهرداد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 1
    خب احمق جان طلاقش میدادی بره دیگه چرا کتک کاری چرا قتل ،کسی که خیانت میکنه فقط باید ازش جدا شد همین،چیزی که زیاده زن
  • شهروند IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 5
    مگر جواب خیانت مرگ نیست؟ زن خائن باید به قتل برسه دیگه.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      7 0
      اولا پیامک بود دوما با چشم خودش ندیده که نوشته باشه سوما برای اثبات خیانت نیاز به 4 شاهد است رابعا اسلام به شوهر حق نداده زنش رو بکشه طلاق هست
  • انسان IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 7
    خوب کاری کرده زن فاسد حکمش همینه
  • محمدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 4
    دمت گرم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 1
    هیچ زنی تحمل نمی کنه شوهرش بره هزار تا فساد با هر عنوان دینی وعرفی انجام بده و ساکت بمونه .
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت پهلوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس