۲ نفر از کارکنان گمرک خرمشهر بازداشت شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان از بازداشت ۲ نفر از کارکنان گمرک خرمشهر شاغل در شلمچه به اتهام فساد مالی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی دهقانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وصول گزارشی از سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر وجود شبکه ارتشاء در گمرک خرمشهر شاغل در شلمچه، دستورات قضائی برای انجام تحقیقات لازم در خصوص موضوع شناسایی متهمان و کشف اموال ناشی از ارتشاء صادر که در این راستا متهمان این شبکه شناسایی و قرار بازداشت برای آنان صادر شد.

وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته مبالغی به ارزش ریالی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در قالب وجه نقد ریالی و ارزی از متهمان کشف و ضبط شده است و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر متهمان و اموال ناشی از جرم ادامه دارد.

دهقانی تصریح کرد: این شبکه ارتشاء با سوءاستفاده از جایگاه اداری خود و ارتباط با برخی تجار و بازرگانان، از آنان مبالغی را در قالب‌های مختلف از جمله ترخیص کالا بدون رعایت تشریفات گمرکی در رابطه با برخی کالاهای صادراتی، تأخیر در ترخیص کالا به‌منظور تحت فشار قرار دادن افراد خصوصاً در مورد کالاهای سریع الفساد و نیز کم اظهاری در میزان کالاها به منظور کاهش عوارض گمرکی، دریافت می‌کردند.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان ضمن هشدار به متخلفان در دستگاه‌های اداری استان، گفت: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، در همین راستا لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس