اسرائیل

مخالفان طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو برای بیست ششمین هفته در اعتراض به طرح لوین (اصلاحات قضائی) در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

سرویس جهان مشرق - تظاهرات علیه اصلاحات قضائی شب گذشته (شنبه) برای بیست و ششمین هفته متوالی برگزار شد. مخالفان اصلاحات در سراسر فلسطین اشغالی راهپیمایی کردند و مراسم اصلی طبق معمول شنبه شب - در خیابان کاپلان در تل آویو - برگزار شد. در این اعتراضات، صهیونیست ها تلاش کردند که بزرگراه ایالون را مسدود کنند، همچنین درگیری هایی میان تعداد از معترضان که پرچم فلسطین را حمل می کردند با تعدادی از صهیونیست ها رخ داد.

یائیر لاپید در سخنان خود در جمع معترضان گفت: دولت نتانیاهو در ابتدا تلاش کرد اصلاحات قضائی را به زور به همه ما تحمیل کند. فقط به یک دلیل نتوانست این کار را انجام دهد: شما. به خاطر عزم شما، به دلیل ایستادگی شما برای دفاع از دموکراسی (!). اگر نبودید، اگر به خیابان ها نمی رفتید، فاجعه قبلاً رخ داده بود.

کازان اشتاین،‌ یکی از مسئولان اعتراضات علیه اصلاحات قضائی گفت: پدرم امروز به دیدن من نیامد، کودتای قضائی دارد خانواده های مارا از می پاشاند، دیگر نمی شود جمعه شب ها برای مراسم مذهبی کنار هم بنشینیم، دوستی های چند ساله قطع می شود، دستگاه زهر (دولت نتانیاهو)، از درون ما را در هم می پاشد.

هفته بیست و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ دانشجویان معترض: کابینه نتانیاهو منشأ فساد است

دانشجویان صهیونیست معترض اعلام کردند: "اسرائیل محل انتصابات فاسد است، جایی که هر وزیری برای خود یک امپراطور است. دولت نتانیاهو چهره واقعی خود را آشکار کرده است - و ما چهار هفته فرصت داریم تا جلوی آن را بگیریم. ما به یک دیکتاتوری تبدیل نمی شویم. مقاومت کنید!". شهردار تل آویو در جمع تظاهر کنندگان گفت: "به صدها هزار نفری که هر هفته برای دفاع از دموکراسی (!) اسرائیل به خیابان ها می آیند افتخار می کنم. اصلاحات قضائی اینجا و خطرناک تر از همیشه است.

به نمایندگی از برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام شد: اسراییل (رژیم صهیونیستی) در یک لحظه تاریک قرار دارد، حقوق اساسی در خطر وحشتناکی قرار دارد، زمانی که نتانیاهو و لوین برای ممنوعیت تظاهرات، اخته کردن دستگاه قضایی و انتخاب قضات برای اینکه قاضی ها آدم خودشان باشند، تلاش می کنند، اکنون شش ماه است که با اعتراضی تاریخی روبرو هستند که مانع از هرگونه تلاش برای تبدیل اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به دیکتاتوری می شود. اکنون زمان آن است که در کاپلان، در اسرائیل و در همه جا به هر طریق بیرون بیاییم و با آنها مخالفت کنیم."

هفته بیست و ششم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی/ دانشجویان معترض: کابینه نتانیاهو منشأ فساد است

در حال حاضر مذاکرات میان اپوزیسیون و دولت ائتلافی نتانیاهو متوقف شده است. دولت نتانیاهو اعلام کرده است که قصد دارد بررسی طرح اصلاحات قضائی را به جریان انداخته و آن را تصویب کند. معترضان اعلام کرده اند که در صورت اقدام دولت نتانیاهو برای بررسی و تصویب این طرح، به اعتراضات خود، شدت خواهند بخشید.

رهبران جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طرح اصلاحات قضایی دولت ائتلافی نتانیاهو را، اقدامی در جهت تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این نتانیاهو برای تبرئه قانونی خود از پرونده های قضائی خود می‌دانند و معتقدند که این طرح، به نتانیاهو اختیاراتی میدهد که وی را تبدیل به یک دیکتاتور خواهد کرد، به عقیده آنها، تصویب طرح اصلاحات قضائی، رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ داخلی و در نهایت فروپاشی خواهند کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    14 5
    ایران در آرامش، فرانسه و اسرائیل در شورش، معاندان و منافقان در سوزش🤣🤣🤣. الحمدالله
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    15 4
    ایران در آرامش، فرانسه و اسرقیل در شورش، معاندان و منافقان در سوزش و پلیس ان کشورها هم در یورش🤣🤣🤣. الحمدالله
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    با عدم توجه به انتقال علم و فناوری رایگان به نسل های جوان کشور باعث تهدید منافع ملی خواهیم شد . پرسنل باتجربه با عدم انتقال علم و فناوری به نسل های جوان حاشیه امنیت شغلی برای خود ایجاد نکرده چه بسا به کشور ضربه می زنند
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    طرح های انتقال آب بین حوزه ای باید در جهت تکمیل طرح اصلی انتقال آب از دریا های باز به مناطق مختلف کشور باشد و شبکه تصفیه خانه ها را ایجاد نماید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    ادعای خشم پنهان در جامعه که توسط بدایمانان به آینده کشور بیان می شود و ناشی از کم کاری و تورم خودساخته دولت ژنرال های بی عرضه است جدی گرفته شود
  • جاوید ایران اتمی AU ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    ایران باید عوض دخالت های شدید غرب درناآرامی های مهر و آبان سال گذشته رو در کشورهای غربی بخصوص حالا که فرانسه ناآرام هست دربیاره، ایران باید از مخالفان حاضر در کف خیابانهای فرانسه حمایت تسلیحاتی کنه، ایران باید به فرانسه بفهمونه یا گروه های شبه نظامی بشدت ضد ایرانی که دشمن ذات وجودی کشوری بنام ایران هستن رو کامل ممنوع کنه و تمام و کمال سرکوب کنه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 2
    این اغتشاشگران اسراییلی باید زودتر سرکوب شوند و دیگه انقد اغتشاش نکنند ،ساچمه ای و شاتگان و...باید استفاده شود
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 1
    ببین ساندیس نمیدن ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس