کد خبر 1504582
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت/ از نامزد‌های اصلی ۲ حزب چه می‌دانیم؟

دونالد ترامپ در یک نظرسنجی جدید در یک رقابت فرضی رو در رو قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، سه درصد از بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده پیشی گرفت.

به گزارش مشرق، پنسیلوانیا به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک ایالت کلیدی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در مقایسه با «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی در این ایالت پیشتاز است.

تعداد انگشت شماری از ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرنوشت ساز خواهند بود. تعیین سرنوشت انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند تنها به چهار ایالت بستگی داشته باشد.

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی جدید

در همین حال، رئیس جمهور سابق در یک نظرسنجی جدید در یک رقابت فرضی رو در رو قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، سه درصد از بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده پیشی گرفت.

در نظرسنجی Morning Consult که به تازگی منتشر شده، ۴۴ درصد گفتند که از ترامپ حمایت خواهند کرد، در حالی که ۴۱ درصد از آن‌ها گفتند که بایدن را انتخاب خواهند کرد.

هنگامی که در مورد تقابل فرضی بین بایدن و «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا سوال شد، ۴۲ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در نظرسنجی گفتند که از بایدن حمایت خواهند کرد، در حالی که ۴۰ درصد از افراد مورد بررسی از دیسانتیس حمایت کردند.

وقتی از رای دهندگان احتمالی جمهوری خواه پرسیده شد که پس از ترامپ گزینه دوم آن‌ها چه کسی خواهد بود، ۴۲ درصد گفتند که از دیسانتیس حمایت خواهند کرد. در همین حال، ۱۴ درصد گفتند که گزینه دوم آن‌ها «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق است و ۱۳ درصد گفتند که «ویوک راماسوامی»، کارآفرین نامزد ریاست جمهوری، گزینه جایگزین آن‌ها خواهد بود.

در میان رای دهندگان احتمالی اولیه حزب جمهوری‌خواه که اولین گزینه آن‌ها دیسانتیس بود، ۴۵ درصد گفتند که از ترامپ حمایت خواهند کرد، در حالی که ۱۵ درصد گفتند گزینه دوم آن‌ها پنس خواهد بود و ۱۴ درصد سناتور تیم اسکات را انتخاب کردند.

نامزدهای پیشتاز هر ۲ حزب اصلی آمریکا

ترامپ و دیسانتیس به عنوان دو نامزد پیشتاز در میدان شلوغ نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری که به دنبال نامزدی حزب خود در سال ۲۰۲۴ هستند، دیده می‌شوند. بایدن همچنان در سمت دموکرات‌ها در مقایسه با دیگر نامزدها پیشتاز است.

ترامپ که با مبارزات حقوقی و تحقیقات فدرال علیه او و شرکتش مواجه است، سومین اعلامیه خود را برای نامزدی برای ریاست جمهوری در اقامتگاه «مار-آ-لاگو» در ماه نوامبر اعلام کرد.

بایدن در ماه آوریل نامزدی مجدد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد و یک رقابت مجدد احتمالی بین او و ترامپ را ایجاد کرد.

دیسانتیس هم که از سال ۲۰۱۹ فرماندار فلوریدا بوده است، ماه گذشته کمپین ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

این نظرسنجی منتشر شده همچنین نشان داد که ۷۶ درصد از رای دهندگان احتمالی جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی نظر مثبتی نسبت به ترامپ دارند، در حالی که ۲۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نظر منفی نسبت به او داشتند.

به همین ترتیب، ۶۷ درصد نظر مساعد نسبت به دیسانتیس دارند، در حالی که ۲۱ درصد نظر مخالفی درباره فرماندار فلوریدا دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    1 0
    خلایق هرچه لایق ، رئیس جمهور بعدی آمریکا فهم و درک ملت آمریکا از وضعیت و شرایط خودشان خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس